شناسهٔ خبر: 34224553 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

ضرورت کاهش فرآیند صدور پروانه ساختمانی

فراهانی گفت: شهرداری تهران باید زمان فرآیند صدور پروانه ساختمانی را کاهش دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری شبستان، «مجید فراهانی» در جلسه امروز شورا در موافقت با کلیات طرح الزام شهرداری تهران به ارایه لایحه فرآیند صدور پروانه عملیات ساختمانی گفت: امروز بیشترین مراجعات به شهرداری تهران برای دریافت مجوز پروانه ساختمانی است که متاسفانه طولانی شدن روند رسیدگی باعث شده تا مردم در شروع ساخت و سازها بلاتکلیف شوند.

 

رییس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران افزود: مشکلات دریافت پروانه ساختمانی باعث شده تا تمایل برخی افراد برای ساخت و ساز غیر مجاز افزایش یابد.

 

وی با اشاره به شرایط سخت ساخت و ساز در سال جاری و افزایش قیمت مسکن خاطرنشان کرد: افزایش قیمت مسکن و شرایط دشوار ساخت و ساز باعث شده است تا توان سازندگان و خریداران کاهش پیدا کند اما از طرفی نوسانات نرخ ارز و تاثیر آن در شرایط اقتصادی کشور نیز بر بازار ساخت و ساز تاثیر گذاشته، بنابراین انگیزه خریداران و مجریان در این عرصه را کاهش داده است.

 

وی از طولانی بودن روند صدور پروانه ساختمانی انتقاد کرد و گفت: طولانی بودن روند صدور پروانه ساختمانی و طولانی شدن زمان استعلامات مراجع مختلف، بررسی نمای ساختمان و تداخل با خدمات الکترونیک شهر از مشکلاتی است که باعث شده روند صدور پروانه ساختمان طولانی شود.

 

فراهانی با اشاره به لوایحی که در خصوص کاهش زمان صدور پروانه ساختمان در گذشته وجود داشت، خاطرنشان کرد: در گذشته وجود مباحثی از این دست در فرآیند صدور پروانه باعث ایجاد مشکلاتی شده بود که در این فرآیند اصلاح شده و از لحاظ زمانی برای کوتاه شدن آن باید کارهایی انجام شود.

 

در پایان، طرح الزام شهرداری تهران به ارایه لایحه فرآیند صدور پروانه عملیات ساختمانی با 17 رأی تصویب شد.

 

 

نظر شما