شناسهٔ خبر: 34222206 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

واکنش عملی لندن به توقیف نفتکش چیست؟

واکنش عملی لندن به توقیف نفتکش انگلیس از سوی ایران فردا بررسی و اعلام خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری شبستان، انگلیس قرار است فردا دوشنبه در خصوص واکنش عملی نسبت به اقدام ایران در توقیف نفتکش این کشور تصمیم بگیرد.

 

بنابراین گزارش، «جرمی هانت» وزیر امور خارجه انگلیس روز شنبه ادعا کرد که اقدام ایران در توقیف نفتکش انگلیسی سوالات بسیار جدی را برای کشتیرانی بین‌المللی و انگلیس در تنگه هرمز ایجاد کرده است.

 

وی که در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت که کمیته واکنش اضطراری دولت انگلیس (کبرا) شرایط را مفصل مورد بحث قرار داده و روز دوشنبه بیانیه‌ای درباره اقداماتی که لندن اتخاذ خواهد کرد به پارلمان ارائه خواهد شد.

 

در این خصوص، روزنامه «تلگراف» در نسخه روز یکشنبه خود گزارش داد که «جرمی هانت» وزیر خارجه بریتانیا قرار است در جلسه‌ای که فردا با پارلمان این کشور خواهد داشت، طرحی برای مصادره اموال و دارایی‌های ایران در انگلیس بدهد.

 

طبق ترجمه فارس، روزنامه تلگراف که این موضوع را در صفحه اول خود افشا کرده نوشت طرح احتمالی مصادره اموال و دارایی‌های ایران در بریتانیا، برای تلافی توقیف نفتکش انگلیسی در آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی در خلیج فارس است.

 

بر این اساس، کابینه وزیران انگیلس در حال طراحی تحریم‌هایی برای اعمال علیه ایران هستند و هانت نیز قرار است روز دوشنبه اجرای بسته اقدامات دیپلماتیک و اقتصادی علیه ایران را که شامل مصادره احتمالی دارایی‌های ایران می‌شود، اعلام کند.

 

تلگراف به نقل از منابع خود می‌نویسد که انگلیس همچنین ممکن است خواستار بازگشت تحریم‌های اتحادیه اروپا و سازمان ملل علیه ایران شود که ذیل برنامه جامع اقدام مشترک (برجام یا همان توافق هسته‌ای) لغو شده بود.

 

به گزارش شبستان، ایران روز جمعه یک نفتکش انگلیسی را به اتهام عدم رعایت قوانین بین المللی توقیف کرد. انگلیس در واکنش به این اقدام ایران از طریق وزیر خارجه خود با همتای ایرانی یعنی «محمد جواد ظریف» گفت و گویی داشته است.

 

از سویی دیگر، لندن گزارشی نیز در این باره به شواری امنیت سازمان ملل ارایه کرده است./

 

 

 

 

نظر شما