شناسهٔ خبر: 34215269 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برگزاری محافل انس و معرفت برای حجاج ایرانی در سرزمین وحی

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ازمدينه، محافل انس و معرفت با هدف تقویت معارف دینی و روحیه معنوی زائران ایرانی از شنبه در کاروانهای مستقر در مکه مکرمه آغاز شده است.

نخستین محفل انس و معرفت با حضور گسترده زائران کاروانهای ایرانی در هتل «ویولت» شهر مکه برگزار شد.این هتل درخیابان طریق طائف قرار دارد و 16 کاروان ایرانی را با ظرفیت 2500 نفر در خود جای می دهد.
در نخستین محفل انس و معرفت در مکه مکرمه، «امین اکبری» از قاریان ممتاز قرآن کریم و عضو کاروان نور (ویژه قاریان) با صدایی دلنشین آیاتی از قرآن کریم را برای حاضران قرائت کرد.حجت الاسلام والمسلمین «اکبر صمدی» نیز در سخنانی مکه و مدینه را سرزمین وحی، محل نزول قرآن و موطن پیامبر و ائمه عصمت و طهارت (ع) خواند که هیچ سرزمینی در کره زمین از نظر قداست، به پای مکه نمی رسد.
وی حج را یک واجب شرعی برای همه کسانی دانست که از استطاعت مالی و جسمی برخوردارند و تصریح کرد: حج همواره خدا را به یاد انسان می آورد و اعمال و مناسک آن نیز یادآور روز قیامت است به همین دلیل، به زندگی انسان معنا و مفهوم می بخشد.
زائران شرکت کننده در این محفل سپس با مدیحه سرایی مجید شمس از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) در فضایی معنوی و روحانی با خدای خویش راز و نیاز کردند.قرار است هر روز در چند هتل در مکه محافل انس و معرفت برگزار شود.نشست‌های مشابهی نیز از حدود دو هفته پیش در مدینه منوره برای کاروان‌های ایرانی برگزار می شود.
امشب همچنین حجاج اهل تسنن کشورمان در نشستی با عنوان «حلقه قرآنی» در هتل «جوهره رویا» شرکت کردند.
به گفته رئیس ستاد حج و زیارت در مکه مکرمه، تا پایان روز شنبه، شمار زائران ایرانی حاضر در مکه به 26 هزار و 421 نفر رسید.از این تعداد، 15 هزار و 339 نفر پس از زیارت مرقد پیامبر (ص) و ائمه معصوم (ع) در بقیع از مدینه منوره و 11 هزار و 82 نفر نیز بطور مستقیم از ایران و از طریق فرودگاه جده وارد سرزمین وحی می شوند.

 

نظر شما