شناسهٔ خبر: 34212536 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

وضعیت علائم راهنما در جاده‌های هرمزگان مناسب نیست/لزوم توجه ویژه به حمل نقل عمومی زائرین اربعین

معاون سیاسی ، امنیتی، اجتماعی استانداری هرمزگان با اشاره به وضعیت نامناسب علائم راهنما در جاده‌های استان گفت: با توجه به حذف ویزا اربعین امسال توجه ویژه ای به بحث حمل و نقل عمومی زائرین اربعین باید شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، عباس میرزاد عصر امروز در جلسه ستاد اربعین استان هرمزگان اظهار اشت: اربعین از رگ گردن به ما نزدیک‌تر است و باید هر چه سریع‌تر برنامه‌ریزی‌های خود را برای آن ایام به صورت دقیق انجام دهیمو

وی افزود: یکی از مباحثی که خیلی باید به آن اهمیت دهیم بحث حمل و نقل عمومی است که زائرین به سمت آن سوق پیدا کرده‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استانداری هرمزگان اضافه کرد: امسال به دلیل حذف ویزا، قشری که تمکن مالی پایین تری هم دارند به جمعیت زائرین اضافه می‌شوند و این مسئله نیاز به توجه ویژه به حمل و نقل عمومی دارد.

میرزاد تاکید کرد: مشکلی که در سطح استان به وضوح در جاده‌ها معلوم است بخش نقص در علائم راهنمایی رانندگی است که جان افراد با آن سر و کار دارد و باید رسیدگی شود و قبل از اربعین این کار انجام شود که اگر نشود.

معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استانداری هرمزگان بیان کرد: بحثی بسیار مهم دیگر اسکان موکب‌ها است که ایراداتی وجود دارد و بحث بهداشتی آن‌ها بسیار ضعیف است و باید مورد توجه قرار گیرد و در بحث تغذیه حتما باید فکر اساسی شود و از محلی تامین مالی صورت گیرد.

وی تاکید کرد: باید از ظرفیت خیرین نیک اندیش برای حمایت از  موکب‌ها استفاده شود.

میرزاد اضافه کرد: بحث ماده ۱۷ قانون شهرداری‌ها هم می تواند یکی از بازوان کمکی به موکب‌های اربعین باشد و  بخشی از آن باید اختصاص یابد و در حوزه اداره موکب‌ها منعطف شود.

معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استانداری هرمزگان ابراز داشت: انتظار داریم نیرو انتظامی مثل سال گذشته عمل نکند و در تمام ساعات هوشیار باشند و بیو تروریسم را در نظر بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: در ورودی و خروجی شهرستان بندرعباس نیاز به موکب‌هایی داریم که به صورت گسترده تری خدمات ارائه دهند و باید از ظرفیت ادارات و دستگاه‌ها به صورت ویژه استفاده شود.

انتهای پیام/88037/

نظر شما