شناسهٔ خبر: 34188917 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

الخزعلی: تحریم مقامات عراقی از سوی آمریکا دخالت آشکار است

دبیر کل عصائب اهل الحق تحریم‌های آمریکا علیه شخصیت‌های عراقی را محکوم کرد و آن را مداخله در امور عراق دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «قیس الخزعلی»، دبیر کل «عصائب اهل الحق» عراق تحریم برخی از مقام‌های سابق و فعلی این کشور از سوی آمریکا را مداخله خواند و آن را محکوم کرد.

او در حسابت توییتری خود با بیان اینکه این تحریم‌ها «دخالت آشکار در امور داخلی عراق است»، نوشت: «معتقدم که همه ما باید این اقدام را صرف‌نظر از مواضع سیاسی محکوم کنیم».

وزارت خزانه داری آمریکا دیروز (پنجشنبه) در بیانیه‌ای «احمد الجبوری» رئیس ائتلاف «المحور» و استاندار سابق صلاح‌الدین، «نوفل العاکوب» استاندار سابق نینوی، «وعد قدّو» فرمانده نیرو‌های نظامی «الشَبَک» در دشت نینوی و «ریدان الکلدانی» فرمانده نیرو‌های «بابلیون» در الحشد الشعبی را به دلیل ارتباط با ایران تحریم کرد.

«مایک پنس»، معاون رئیس جمهوری آمریکا بعد از اعلام این تحریم‌ها مدعی شد که ایران با نیرو‌های مورد حمایت خود در حال اشاعه رعب و وحشت در منطقه است و واشنگتن در برابر این اقدامات تهران نظاره‌گر نخواهد بود.

دولت آمریکا پیشتر جنبش النجباء عراق و «شیخ اکرم الکعبی»، دبیرکل این جنبش را که زیرمجموعه نیرو‌های الحشد الشعبی است، در لیست تحریم‌های خود قرار داده بود.

تحریم‌های آمریکا در حالی علیه گروه‌های زیر مجموعه سازمان الحشد الشعبی اعمال می‌شود که این سازمان طی بخشنامه‌های دولت‌های عراق بخشی از نیرو‌های مسلح این کشور به شمار می‌رود.

نظر شما