شناسهٔ خبر: 34169573 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بازسازی واقعه غدیر در بیش از ۱۲۴ نقطه کشور

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج گفت: در بیش از 124 نقطه از کشور در سال جاری واقعه غدیر به‌صورت میدانی برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، اسلام دین کامل و جامعی است و برنامه‌ای مدون برای اداره زندگی بشر در تمام عرصه‌های فردی و اجتماعی دارد؛ انقلاب اسلامی ایران به عنوان جلوه‌ای از ذهنیت و تحقق آرمان پیامبر عظیم‌الشأن اسلام در غدیرخم و نیز با اجرایی کردن نظریه حاکمیت ولایت‌فقیه به عنوان استمرار امامت، کارآمدی دین را برای اداره بشر اثبات کرد.

غدیر مرکز ثقل تاریخی اندیشه سیاسی در اسلام و سند تاریخی تفکیک‌ناپذیری دین از سیاست است؛ راهبرد پیوسته دین در عرصه روابط اجتماعی ملت‌ها به‌ویژه ملت‌های مسلمان دعوت به اصول و مبانی مشترک است؛ اگر پیام غدیر در صدر اسلام عملی می‌شد امامت امام معصوم و حاکمیت آن باعث ایجاد وحدت در امت پیامبر(ص) می‌شد و ثمره این وحدت رسیدن به آرمانشهری که خداوند با حاکمیت دین وعده داده بود، می‌گردید.

سعادت و رستگاری جامعه انسانی تنها در گرو جاری شدن احکام الهی در تمامی زمینه‌های فردی و اجتماعی تحت مدیریت انسان کامل و الهی می‌باشد و پشتیبانی و صیانت از جایگاه ولایت‌فقیه مهم‌ترین پیام غدیر است و تبیین و تعمیق فلسفه غدیر و مجاهدت برای استقرار جامعه موضوع مهمی است که همه باید در این راستا قدم بردارند.

تفکر ولایی، قدرت نرم و از اصول پایه دین مبین اسلام است و پیام واقعه غدیر ولایت‌پذیری و تبعیت از قران و عترت است، نسل‌های آینده باید با محتوای غدیر انس بگیرند که یکی از راه‌های ارزشمند آن تبیین و تشریح ابعاد واقعه غدیر است.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج به همین مناسبت ظهر در جمع خبرنگاران گفت: این توفیق را داشتیم که امسال کارگاه و توانمندسازی واقعه غدیر که دهمین سال برگزاری آن است را در استان مرکزی دیار علم و صنعت و دیار مراجع برگزار کنیم.

سردار یعقوب سلیمانی افزود: اولین سالی که بازسازی غدیر انجام شد سال 89 بود سالی که با روز تأسیس بسیج تقارن پیدا کرد و اولین بار واقعه غدیر خم در تاریخ جهان اسلام در قم به‌صورت میدانی برگزار شد و رفته‌رفته با نقش و مشارکت مردم، مؤسسات مردم‌نهاد، بنیاد بین‌المللی غدیر، بنیاد نهج‌البلاغه و مؤسسات مردمی که در موضوع غدیر کار مطالعاتی و پژوهشی دارند، این ستاد مردمی شکل گرفت و بیش از 1083 نقطه در این مدت 10 سال واقعه غدیر بازسازی شد.

وی تصریح کرد: نکته حائز اهمیت مشارکت و نقش مردم است که رفته‌رفته به فرهنگ تبدیل می‌شود، شاید یکی از دلایلی که باعث تعالی و تحقق این حرکت مردمی شد که حتی در خارج از کشور در دو نقطه دمشق و نجف اشرف در سال 95 برگزار شد، نگاه و نظر بلند مراجع بود که در آستانه عید غدیر دست‌اندرکاران بازسازی واقعه غدیر حضور پیدا می‌کنند.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج افزود: استان مرکزی استان ولایتمداری است و 6200 شهید در راه انقلاب در استان نشان‌دهنده این موضوع است.

سلیمانی با بیان اینکه در بیش از 124 نقطه از کشور در سال جاری واقعه غدیر در دهه امامت و ولایت به‌صورت میدانی برگزار می‌شود، ادامه داد: این واقعه تاریخی است و مخاطبین زیادی دارد به همین دلیل باید کارگاه آموزشی و توانمندسازی به جهت و هدف هماهنگی و عدم تحریف و همگونی و هماهنگ کردن با توجه به حساسیتی که دارد در استان‌ها برگزار شود، در همین راستا دو روز در استان مرکزی هستیم و به صورت میدانی هم این واقعه به نمایش گذاشته می‌شود.

وی گفت: امسال در 25 نقطه از کشور با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند: «غدیر مسئله سنی و شیعه نیست مسئله جهان اسلام است»، در بعضی نقاط اهل تسنن میزبان و برگزارکننده بازسازی واقعه غدیر هستند.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج افزود: بعضی نگاهشان این بود که واقعه غدیر در مناطقی که اهل تسنن هستند اختلافاتی ایجاد شود اما این‌طور نیست کسانی هم که به عنوان مهمان دعوت می‌شود به‌نوعی تحت تأثیر قرار می‌گیرند.

سلیمانی بیان کرد: در این تعداد اجرا نزدیک به 80 هزار نفر درگیر اجرا هستند و ده‌ها هزار نفر از این واقعه بازدید می‌کنند.

انتهای پیام/ 

نظر شما