شناسهٔ خبر: 34163703 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

رد اجرای فرایند استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا

مجلس نمایندگان آمریکا بار دیگر با طرح استیضاح ترامپ مخالفت کرد.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری رویترز گزارش داد مجلس نمایندگان آمریکا به عدم اجرای فرایند استیضاح علیه دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور رای داد.

بر این اساس، مجلس نمایندگان آمریکا با 332 رای موافق در برابر 95 رای مخالف به عدم اجرای این فرایند رای داد.

«ال گرین» نماینده حزب دموکرات که حامی این قطعنامه بود سعی داشت بر انتقاد روزافزون از ترامپ بعد از حملات اخیر وی به نمایندگان زن اقلیت در کنگره تکیه کند و این قطعنامه را پیش ببرد. 

او در مصاحبه‌ ای قبل از رای‌ گیری گفت که تصویب قطعنامه قبلی برای محکوم کردن اظهارات نژادپرستانه ترامپ بوده، در حالی که هدف قطعنامه جدید (استیضاح) تنبیه ترامپ خواهد بود.

وی گفت: «لازم است رئیس‌ جمهور را مجازات کنیم و استیضاح راهی است که می‌ توان او را تنبیه کرد و بعد، پرونده برای محاکمه به سنا می‌ رود. ما باید این رئیس‌جمهور را استیضاح کنیم.»

در قطعنامه جدیدی که ال گرین تنظیم کرده بود، عنوان شده بود ترامپ به دلیل نفرتی که از آمریکایی‌ های جدید و افراد رنگین‌ پوست دارد برای ریاست‌ جمهوری آمریکا فرد مناسبی نیست. 

ترامپ بعد از شکست این رای‌ گیری در توئیتی نوشت: «مجلس نمایندگان آمریکا اکنون با قاطعیت آراء به ابطال قطعنامه استیضاح رای داد. این احتمالا مضحک‌ ترین و وقت‌ گیرترین پروژه‌ ای بوده که تاکنون مجبور به کار کردن روی آن بوده‌ ام. استیضاح رئیس‌ جمهورتان که بزرگترین شکوفایی اقتصادی در تاریخ کشورمان را رقم زده، بهترین ارقام تولید شغل را دارد، بالاترین کاهش مالیات را ایجاد کرده، ارتش را بازسازی کرده و کارهای بسیار بیشتری انجام داده تمام شده است. نباید اجازه داد این اتفاق هیچ‌ وقت برای رئیس‌ جمهور دیگری در آمریکا رخ دهد.»

ال‌ گرین پیش از این دو بار دیگر هم برای استیضاح ترامپ تلاش کرده بود. در رای‌ گیری نخست که دسامبر 2017 برگزار شد، 58 نماینده دموکرات با او موافقت کردند.

در رای‌ گیری دوم در ژانویه 2018 شمار نماینده‌ های موافق با او به 66 نفر افزایش یافت. و اکنون هم با 332 رای موافق رکود دفعات پیش را شکست.

رئیس‌جمهور آمریکا روز یکشنبه با ارسال پیام‌ هایی نژادپرستانه در صفحه توئیتر خود نوشت: «خیلی جالب است تماشای اینکه نمایندگان زن دموکرات «پیشرو» کنگره که در اصل از کشور‌هایی آمده اند که دولت هایشان یک فاجعه کامل و تمام عیار و جزو بدترین و فاسدترین و ناکارآمدترین‌ ها در دنیا هستند (مشروط بر اینکه اصلا دولت موثری در آنجا وجود داشته باشد)، اکنون با صدای بلند و شرورانه به مردم آمریکا، بزرگ ترین و قدرتمندترین کشور دنیا می‌ گویند که دولت ما چگونه باید اداره شود. چرا آنها بازنمی گردند و به اصلاح مکان‌ های جرم خیزی که از آنجا آمده اند، کمک نمی‌ کنند؛ سپس بازگردند و به ما نشان دهند که چگونه باید این کار را کرد. این جا‌ها به کمک شما نیاز شدیدی دارد، باید هر چه زودتر عازم شوید. اطمینان دارم نانسی پلوسی خوشحال خواهد شد از اینکه فورا ترتیب سفر رایگان (به مقصد آن کشورها) را بدهد!»

چهار نماینده به زن به نام های «الکساندریا اوکاسیو کورتز»، «ایلهان عمر»، «آیانا پرسلی» و «رشیده طالب» حملات ترامپ را به عنوان حرکتی انحرافی رد کردند. آنها در یک کنفرانس خبری در روز دوشنبه مردم آمریکا را ترغیب کردند «به این تله نیافتند.»

سه نفر از این زنان در آمریکا متولد شده اند و دیگری، یعنی ایلهان عمر، در سومالی به دنیا آمده اما در کودکی به آمریکا مهاجرت کرده است. در پی جنجال بر سر این سخنان، این چهار نماینده به خبرنگاران گفتند مایلند توجه همه را به سیاست های رئیس جمهور جلب کنند.

پرسلی گفت: این فقط گل آلود کردن و انحراف توجه از هرج و مرج و فرهنگ فاسد این دولت، از بالا تا پایین است.

عمر گفت که حملات فاحش نژادی ترامپ به چهار زن رنگین پوست دستور کار ملی گرایان سفید پوست است و افزود که رئیس جمهور به هیچ چیزی به انداز ایجاد تفرقه در کشور ما علاقه ندارد.

این چهار نماینده زن پافشاری کردند که مراقبت های بهداشتی، خشونت با سلاح گرم و به خصوص بازداشت مهاجران در مرز آمریکا با مکزیک باید در کانون توجه باشد.

 

انتهای پیام

نظر شما