شناسهٔ خبر: 34155764 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفاف | لینک خبر

مجمع اسرای فلسطینی؛

طقاطقه بر اثر شکنجه به شهادت رسید

نصار طقاطقه اسیر فلسطینی که دیروز سه شنبه خبر شهادتش در زندانهای رژیم صهیونیستی اعلام شد بر اثر شکنجه به شهادت رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش شفاف به نقل از پایگاه اینترنتی القدس العربی؛ نصار طقاطقه اسیر فلسطینی که دیروز سه شنبه خبر شهادتش در زندانهای رژیم صهیونیستی اعلام شد بر اثر شکنجه به شهادت رسید.
مجمع اسرای فلسطینی اعلام کرد اطلاعات جدیدی به دست آورده که نشان می دهد شهادت نصار طقاطقه اسیر فلسطینی 31 ساله در زندانهای رژیم صهیونیستی در نتیجه شکنجه بوده است.
مجمع غیر دولتی اسرای فلسطینی در بیانیه ای اعلام کرد:شماری از زندانیان گفتند شرایط جسمانی طقاطقه به علت بازجویی در مرکز بازجویی «الجمله» واقع در شمال کرانه باختری وخیم شده بود.
در این بیانیه ای آمده است طقاطقه در 9 ژوئن به سلول انفرادی در زندان «مجدو» منتقل شد و او را به شدت ضرب و شتم کردند و دست وپایش را به تَخت بستند.
مجمع اسرای فلسطینی یازدهم ژوئن اعلام کرد : مدیریت زندان به بهانه اینکه طقاطقه در حال مجازات است از انتقال وی به بخش های عمومی مخالفت کرد اما یکشنبه گذشته وی را با یک برانکارد به علت شرایط جسمانی اش در اتاقی تحت نظارت ویژه قرار دادند و پس از آن او را به بیمارستان «الرمله» منتقل کردند و روز سه شنبه خبر شهادتش را اعلام کردند.
در این بیانه تأکید شده است طقاطقه در بازداشتگاه «مجدو» قبل از شهادتش, شکنجه شده بود و اطلاعات اولیه حاکی از آن است که برخی از اعضایش دچار شکستگی شده بود.
قدوره فارس رئیس مجمع اسرای فلسطینی پیشتر در مصاحبه‌ای با خبرگزاری آناتولی اعلام کرده بود: پیکر شهید نصار طقاطقه در سلولش در زندان «الرمله» در مرکز اسرائیل پیدا شد .
طقاطقه در تاریخ نوزدهم ژوئن ۲۰۱۹ در منزلش در شهرک بیت فجار واقع در استان بیت لحم بازداشت شد.
بر اساس آمار مجمع اسرای فلسطینی با شهادت «طقاطقه» شمار شهدای اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم اشغالگر از سال 1967 تاکنون به 220 شهید می‌رسد.

نظر شما