شناسهٔ خبر: 34155384 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

شهردار شهر «هاکنهایم» آلمان زخمی شد

شهردار سوسیال-دموکرات یکی از شهرهای جنوبی آلمان مورد حمله یک فرد مهاجم قرار گرفت و از ناحیه سر مجروح و به بیمارستان منتقل شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیتر گومر» شهردار شهر «هاکنهایم» آلمان در مقابل خانه‌اش مورد حمله یک فرد مهاجم قرار گرفت و از ناحیه سر زخمی و به بیمارستان منتقل شد.

بنا به گزارش شبکه روسی «راشاتودی»، گومر، عضو حزب چپگرای سوسیال دموکرات، دوشنبه شب، بعد از به صدا درآمدن زنگ خانه‌اش، در هنگام باز کردن در با چهره‌ای ناشناس روبرو شد.

طبق این گزارش، فردی که زنگ در خانه این سیاستمدار 67 ساله آلمانی را به صدا درآورده بود، به محض باز شدن در، به صورت وی مشت زد و او را زخمی کرد.گومر بر روی زمین افتاد و از ناحیه سر دچار آسیب شد و فرد مهاجم از صحنه حادثه فرار کرد.

فرد مهاجم آنطور که شهردار هاکنهایم گفته است، کاملاً ناشناس بوده است و به پلیس گفت حدود 40 سال سن داشت و رنگ پوست تیره‌‌ای داشت.

شهردار هاکنهایم گفته است، مسئله قابل تأمل این است که وی قرار است در ماه آگوست (ماه آینده میلادی) بازنشست شود و هرآنکس که با سیاست‌هایش مخالف است، شانس آن را دارد که به کسی که قرار است جانشین وی شود، رأی دهد.

پلیس این شهر جنوب آلمان اعلام کرد که انگیزه فرد مهاجم هنوز نامشخص است و بررسی‌ها در این خصوص ادامه داد.

با اینحال، در سراسر آلمان، خشم و خشونت علیه مقامات دولتی رو به افزایش است، و «بورکهارد یونگ» شهردار شهر «لایپزیگ» آلمان هفته گذشته اعلام کرد، سال گذشته بیش از یکهزار و 200، تهدید، توهین و خشونت فیزیکی علیه مقامات آلمانی به ثبت رسیده است.

طبق این گزارش، دستکم از سال 2017 و با ورود پناهجویان و آوارگان به آلمان، تمامی ایالات این کشور هرسال گزارش‌هایی از افزایش خشونت ارائه داده‌اند و شهردار باوارین گفته است: «افراد دولت من، از بازکردن درب خانه‌هایشان هراس دارند».

«والتر لوبکه» فرماندار 65 ساله شهر کاسل و یکی از اعضای دموکرات مسیحی «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که لوبکه چندین بار به دلیل مواضعش در حمایت از پناهجویان، نامه‌های تهدیدآمیز دریافت کرده بود.

طبق ای گزارش،‌ راستگرایان آلمان به پناهجویان و مهاجران بعنوان متهمان اصلی افزایش جنایت در آلمان نگاه می‌کنند به طوریکه وزارت کشور آلمان در 2018 گزارش کرد که پناهجویان و مهاجران که تنها دو درصد از جمعیت آلمان را تشکیل می‌دهند، مرتکب 8.5 درصد از جرایم این کشور می‌شوند. 

در این گزارش همچنین آمده است که این افراد 14.5 درصد از جرایم مرگبار را انجام داده‌اند و مسئول 12.2 درصد از مجموع آزارهای جنسی و 9.7 درصد از خشونت‌های غیرمرگبار هستند.

انتهای پیام/م

نظر شما