شناسهٔ خبر: 34152892 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

وزیر ارتباطات:

به دنبال سهم منطقه‌ای مناسب در آینده اقتصاد دیجیتال هستیم

نشست چهارجانبه محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران، کنستانتین ناسکف، وزیر ارتباطات روسیه، رامین قلی زاده وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری آذربایجان و عمر عبدالله کارگوز اغلو، رئیس سازمان ارتباطات و فناوری اطلاعات ترکیه امروز در عمارت کلاه‌فرنگی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

صاحب‌خبر -

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این نشست چهارجانبه بابیان اینکه ایران، روسیه، ترکیه و آذربایجان به دنبال ایجاد پیمان منطقه‌ای در حوزه ICT هستند تأکید کرد: بر پایه این پیمان منطقه ما به لحاظ اقتصاد دیجیتال قدرتمندتر خواهد شد و از سیاست‌های یک‌جانبه گرایانه برخی کشورها در امان خواهد ماند.

آذری جهرمی گفت: هدف مشترک ما ایجاد بازار منطقه‌ای جدی در حوزه فناوری اطلاعات و کسب سهم منطقه‌ای مناسب در آینده اقتصاد دیجیتال است و این راه آغاز فصلی نو در همکاری‌های منطقه‌ای است. وی افزود: با توجه به تحولاتی که در اقتصاد جهان بر اثر توسعه فناوری در حال وقوع است، در آینده «اقتصاد دیجیتال» بخش بزرگی از اقتصاد جهان را به خود اختصاص خواهد داد. طبیعتاً برای تصاحب سهم اقتصادی بیشتر از این بازار در منطقه خودمان لازم است همکاری‌های بیشتری داشته باشیم.

وزیر جوان دولت تدبیر و امید ادامه داد: ما در این جلسه به تفاهم رسیدیم که دولت‌های چهار کشور، 8 رویداد و نمایشگاه سالانه برگزار کنند و هر کشور سالانه 2 رویداد و نمایشگاه را میزبانی کند و بازیگران عرصه اقتصادی در این رویدادها حضور پیدا کنند و موردحمایت حاکمیت‌ها قرار بگیرند.

وزیر ارتباطات تأکید کرد: همچنین در نشست امروز موافقت شد تا کمیته‌ای ویژه برای رسیدن به چارچوب نهایی ایجاد مرکز و همچنین تفاهمات نشست چهارجانبه تشکیل شود تا تفاهمات را جمع‌بندی کرده و در نشست بعدی برای تصویب نهایی به وزرای چهار کشور ارائه شود.

وی افزود: کار کردن روی پروژه‌های مشترک مثل موتور جستجو یا سیستم‌عامل هم جزو موضوعاتی است که در دستور کار قرار دارد؛ اما اعتقادی که هر 4 وزیر داشتند این است که ما باید شرایطی را تسهیل کنیم که بخش‌های خصوصی بتوانند با یکدیگر تعامل داشته باشند.

 

نظر شما