شناسهٔ خبر: 34145672 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رهاسازی 2.4 میلیارد مترمکعب آب سدها به سمت دریاچه ارومیه

مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه حدود دو میلیارد و 462 میلیون مترمکعب آب سدهای استان از ابتدای سال آبی جاری به سمت دریاچه ارومیه رهاسازی شده است، گفت: در پی بارندگی‌های مناسب امسال حدود یک میلیارد و 859 میلیون مترمکعب از این رقم تنها از ابتدای فروردین‌ماه تاکنون به سمت دریاچه رهاسازی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو، "کیومرث دانشجو" با اشاره به اینکه بارندگی‌های حوضه آبریز دریاچه ارومیه از ابتدای سال آبی جاری تاکنون به بیش از 519 میلیمتر رسیده است، گفت: میزان بارش‌های این حوضه نسبت به سال آبی گذشته 26 درصد و نسبت به مدت متوسط بلندمدت بیش از 47 درصد افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی به تشریح آخرین وضعیت دریاچه ارومیه پرداخت و افزود: تراز سطح آب دریاچه در حال حاضر به 1271.69 متر رسیده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته یک متر و پنج سانتی‌متر و در مقایسه با ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهرماه 97) یک متر و 42 سانتی‌متر افزایش یافته است.

دانشجو ادامه داد: وسعت فعلی دریاچه ارومیه نیز به 3087.33 کیلومتر مربع رسیده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از 925 کیلومتر مربع و در مقایسه با ابتدای سال آبی جاری بیش از یک هزار و 364 کیلومتر مربع افزایش پیدا کرده است.

وی با تاکید بر اینکه حجم آب موجود دریاچه ارومیه به حدود 4.59 میلیارد مترمکعب رسیده است، گفت: بارندگی‌های بسیار مناسب سال آبی جاری موجب شده است تا این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته دو میلیارد و 820 میلیون مترمکعب و در مقایسه با ابتدای سال آبی جاری حدود سه میلیارد و 540 میلیون مترمکعب افزایش پیدا کند.

نظر شما