شناسهٔ خبر: 34144652 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی:

گسترش تعامل با کانون های مساجد به نفع دانش‌آموزان است

علمی گفت: به دنبال گسترش تعامل‌ها با ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان برای برگزاری برنامه های مشارکتی هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «طاهر علمی» امروز(26 تیر) در دیدار مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که آموزش و پرروش نهادی گسترده برای فعالیت های مختلف فرهنگی، آموزشی، تربیتی و آموزشی است، تصریح کرد: هر فعالیت آموزشی در این نهاد پیوست تربیتی و پرورشی دارد، از این رو مسائل علمی توام با تربیتی مورد توجه است.

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی با تأکید بر این‌که هنوز نتوانسته‌ایم تربیت دینی دانش‌آموزان برای مقابله با مبانی سکولاری را عملیاتی کنیم، گفت: اگر دانش‌آموز یا دانشجو تربیتی دینی و قرآنی به صورت عمیق و اعتقادی داشته باشد، در برابر هجمه های عقیدتی دشمنان دفاع قرآنی از دین خود را خواهند داشت.

علمی ادامه داد: هدف‌گذاری در آموزش و پرورش صحیح است، اما وحدت و انسجام در روش‌ برای تربیتی دینی وجود ندارد، تنها نکته‌ای امروز منجر به اختلاف در جامعه نیز می‌شود؛ تعدد نهادها و متولیان فرهنگی و تربیتی و آموزشی با یک هدف مشترک است، اما چون روش‌ها مختلف است؛ شاهد نتایج متعدد هستیم.

وی با اشاره به این‌که تعامل و همگرایی متولیان فرهنگی و تربیتی باید به صورت لحظه‌ای و حداکثری باشد، گفت: مساجد بهترین مکان و فرصت برای تربیت دینی دانش‌آموزان شناخته می‌شوند، از این رو تأکید بر اقامه نماز اول وقت در مساجد نزدیک مدارس و یا نمازخانه‌ها مورد تأکید نظام آموزش و پرورش است.

علمی خواستار مشارکت و تعامل حداکثری متولیان فرهنگی در تحقق اهداف مشترک شد و تصریح کرد: همکاری نهادهای مختلف در برنامه سرود 1000 نفری دانش‌‌آموزان و بچه‌های مسجدی در دهه فجر سال گذشته تجلی همکاری و تعامل میان نهادهای مختلف فرهنگی استان بوده است.

وی تصریح کرد: کمک به مهارت‌های اجتماعی دانش‌آموزان، توجه به مبانی سبک زندگی ایرانی اسلامی، گسترش مفاهیم قرآنی به صورت کاربردی در زندگی فردی و اجتماعی، ارایه مهارت‌های مختلف برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی و اخلاقی در راستای حیات طیبه مورد توجه آموزش و پرورش قرار دارد.

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از همکاری و تعامل حداکثری میان دو نهاد آموزش و پرورش و ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان گفت: به دنبال گسترش تعاملات برای دیگر برنامه های مشارکتی هستیم.

همچنین «محمد هادی‌نیا» مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان‌شرقی در سخنانی به ارایه گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های این نهاد مسجدمحور پرداخت و بر همکاری و تعامل میان دو مجموعه تأکید کرد.

 

نظر شما