شناسهٔ خبر: 34103241 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آغاز طرح نشاط معنوی در امام زاده های آذربایجان شرقی

اجرای طرح اوقات فراغت نشاط معنوی در 45 امام زاده و بقاع متبرکه آذربایجان شرقی آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مدیر کل اوقاف استان در نشست توجیهی مبلغان اعزامی به این طرح گفت: مساجد و امام زاده ها، ظرفیت های فرهنگی و اجتماعی بالایی داشته و مکان مناسبی برای تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآنی - اسلامی میان جوانان و خانواده ها به شمار می رود.
حجت الاسلام حسینی، طرح نشاط معنوی را یکی از طرح های مهم اوقاف بیان کرد و افزود: این طرح همه ساله در طول تابستان به منظور تقویت معنویت در کنار آموزش برای کودکان، نوجوانان و جوانان در امام زاده ها و برخی مساجد اجرا می شود.
به گفته وی، هر چند امسال 2 هزار و 500 نفر در مقاطع سنی مختلف در 45 امامزاده و بقاع متبرکه در کلاس های قرآنی، فرهنگی و آموزشی این طرح از جمله حفظ قرآن، خیمه های معرفت، مشاوره، پاسخگویی به مسائل شرعی و دوره های حرفه آموزی رشته های خیاطی و گلدوزی و همچنین دوره های آموزش سبک زندگی اسلامی برای خانواده ها و جوانان نام نویسی کرده اند، اما نام نویسی همچنان ادامه دارد و علاقه مندان می توانند با مراجعه به امامزاده ها، مساجد و بقاع متبرک محل اقامت خود، نسبت به نام نویسی در این دوره ها اقدام کنند.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یادآور شد: 25 مبلغ بومی و اعزامی از قم در این طرح به تبلیغ دین خواهند پرداخت و 5 امام زاده اردوپذیر هم در قالب این طرح، آماده اجرای اردوهای زیارتی و تفریحی است.
حجت الاسلام حسینی همچنین گفت: امروز عده ای در کمین نشسته اند تا هویت و اصالت و ریشه دینی و اعتقادی مردم ما به ویژه جوانان را سست کنند اما با تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل امامزاده ها به قطب های فرهنگی که منشا و محلی برای تقویت معنویت و اخلاق است، همه تلاش خود را به کار می گیریم با اجرای طرح های مختلف، پای جوانان را به مساجد و بقاع متبرک باز کنیم تا پایداری فرهنگی جامعه به دست این قشر استحصال شود.
وی از راه اندازی مراکز افق در امامزاده های استان خبر داد و گفت: این طرح جدید با تقویت بخش فرهنگی، اجتماعی و قرآنی به فعالیت های امام زاده ها افزوده شده و در قالب آن، آسیب های اجتماعی گریبانگیر خانواده های ساکن در اطراف امامزاده ها از جمله طلاق، اعتیاد، فقر، نیازمندی ها و ظرفیت های مشارکت های مردمی شناسایی شده و برای حل آنها برنامه ریزی خواهد شد.

نظر شما