شناسهٔ خبر: 34092866 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

مدیرعامل ایران‌خودرو خبر داد

تولید ۱۰۰هزار دستگاه پژو ۳۰۱ در فاز نخست/ سرمایه‌گذاری ۵۰میلیون یورویی برای تولید

مدیرعامل ایران‌خودرو گفت: تولید پژو ۳۰۱ در فاز اول در سال ۱۰۰ هزار دستگاه تولید می‌شود و طی چهار سال تولید آن سالانه بدون اتکا به پژو به ۲۵۰ هزار دستگاه خواهد رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، هاشم یکه زارع در حاشیه افتتاح آزمایشی خط تولید پژو۳۰۱در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پس از اینکه پژو ایران را ترک کرد، پژو ۳۰۱را به دلیل اینکه تیراژ بالایی دارد هدف قرار دادیم که حدود ۶۰ درصد داخلی سازی شده است.

مدیرعامل ایران‌خودرو افزود: در زمان تحویل این خودرو به مشتریان داخلی سازی آن به ۸۰ درصد خواهد رسید.

وی گفت: این محصول در فاز اول در سال ۱۰۰ هزار دستگاه تولید می‌شود و طی چهار سال تولید آن سالانه بدون اتکا به پژو به ۲۵۰ هزار دستگاه خواهد رسید.

یکه زارع تصریح کرد: کار‌های خوبی را در ایران خودرو شروع کردیم و شهریورماه شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.

مدیرعامل ایران‌خودرو درباره سرمایه‌گذاری صورت گرفته برای تولید پژو ۳۰۱ گفت: در خط بدنه ۳۶ میلیون یورو و۱۴میلیون یورو در خط تولید سرمایه‌گذاری شده که مجموعا به ۵۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

وی در خصوص نامگذاری پژو ۳۰۱ علی رغم داخلی سازی گفت: محصول متعلق به پژو است و آن را تولید خواهیم کرد، رویدادی که در شهریور اتفاق خواهد افتاد محصول ایرانی و با پلتفرم ایرانی خواهد بود.

یکه زارع ادامه داد: این محصول را می‌توانیم بدون آرم پژو تولید کنیم، اما ممکن است پیرو قراردادی که در گذشته داشتیم تبعات حقوقی داشته باشد.

مدیرعامل ایران‌خودرو درباره خودروسازی بنز نیز گفت: این همکاری بیشتر مربوط به خودرو‌های سنگین خواهد بود.

وی درباره تولید خودرو اظهار کرد: هدف ما این است خودرو‌های کف را زودتر تکمیل کنیم، تولید در حال حرکت به سمتی است که خودرو کامل تولید می‌شود و طی چند ماه آینده به سمتی خواهیم رفت که تعهدات به روز شود.

انتهای پیام/

نظر شما