شناسهٔ خبر: 34068857 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

انتقاد علی اعطا:

ساختمان ۳۱ طبقه در ۹۰ متری دریاچه خلیج فارس ساخته می‌شود

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در اطراف دریاچه خلیج فارس ساختمانی ۳۱ طبقه پروانه ساخت گرفته است، گفت: این کار خلاف مقررات است.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، علی اعطا عضو شورای اسلامی شهر تهران در صد و پنجاه و پنجمین جلسه شورای شهر در نطق پیش از دستور گفت: در سال ۹۵ به یک ساختمان بلند مرتبه در کنار دریاچه خلیج فارس مجوز ساخت داده شده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه دریاچه خلیج فارس یکی از جاذبه‌های گردشگری تهران است، گفت: برخی تخلفات در حاشیه آن باعث بروز مشکلاتی در این حوزه شده است.

به گفته اعطا، شهرداری منطقه ۲۲ در سال ۹۵ پروانه ساختی را صادر کرده است که براساس آن پروانه اجازه ساخت مجتمع تجاری ۳۰ طبقه‌ای داده شده است. این در حالی است که در همان زمان صدور مجوز برای ساخت ساختمان‌های بالای ۱۲ طبقه ممنوع شده بوده است و این یعنی اقدامی خلاف.

وی تصریح کرد: شهرداری منطقه اخیرا صدور این پروانه را ناشی از یک قرارداد فی مابین مالک و شهرداری تهران در سال ۹۲ اعلام کرده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: براساس اظهار نظر شهرداری منطقه بخشی از زمین این ملک به شهرداری تهران واگذار شده است و سپس برای مالک پروانه ساخت صادر شده است.

اعطا گفت: این ملک ۱۰۶۵ درصد تراکم ساخت گرفته است در حالی که نهایتا می‌توانسته ۷۵۰ درصد تراکم بگیرد.

وی افزود: این ساختمان در صورت ساخت در ۹۰ متری دریاچه خلیج فارس قرار میگیرد و این یعنی نزدیک آرین ملک به دریاچه خلیج فارس.

نظر شما