شناسهٔ خبر: 34064523 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

صبحانه خبری / اولِ صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / روایت زنگنه از جیره خوارهای بابک زنجانی / اعتقاد نجفی به مهدورالدم بودن میترا استاد / نفت‌کشِ ایرانی رفع توقیف می شود؟

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

علم الهدی: اگر کسی خواست اتاق خواب خصوصی خود را در چهار راه بگذارد، باز هم می‌توان گفت حریم خصوصی است؟ --- علم الهدی اظهار داشت: بد حجابی مسئله دیگری است، توهین به جامعه ای است که در راه احیای ارزشهای اسلامی شهیدان گرانقدر تقدیم کرده، دهن کجی به اسلام، پیامبر (ص) و ارزشهای اسلامی است و یک شبیخون فرهنگی است که باید با آن مقابله کنیم. وی ادامه داد: برخی می‌گویند داخل خودرو حریم خصوصی است در حالی که اگر ماشین در خانه و در توقفگاه باشد حریم خصوصی است ولی آیا اگر همین ماشین در خیابان ها و معابر عمومی و در معرض دید عموم باشد باز هم حریم خصوصی است؟ یا اینکه اگر کسی خواست اتاق خواب خصوصی خود را با دیوارهای شیشه ای در سر چهار راه یا میدان شهر بگذارد آیا باز هم می‌توان گفت حریم خصوصی است؟

استعفا بخاطر كانديداتوری مجلس، استخدام بعنوان معاون دانشگاه آزاد! --- بطحائی با حکم طهرانچی به معاونت آموزش های عمومی و مهارتی (سازمان سما) دانشگاه آزاد اسلامی منصوب شد

لاریجانی: آدرس دقیقی از دلال ها برای اخذ مالیات وجود ندارد --- رییس مجلس گفت: برخی زیر تیغ مالیات هستند و برخی از پرداخت آن فرار می کنند و در این راستا از تولیدکننده مالیات اخذ می شود اما از دلال آدرس دقیقی وجود ندارد تا بتوان مالیات دریافت کرد.

بانک مرکزی: مجوزی برای انتشار رمزارز صادر نشده --- در پی انتشار اخباری در خصوص انتشار رمزارز بومی با مجوز این بانک، به آگاهی هم میهنان گرامی می‌رساند که سیاست بانک مرکزی در خصوص رمزارزها طی بیانیه مورخ ١٩ تیرماه ۱۳۹۸ به روشنی اعلام شده و هیچ شخص حقیقی و حقوقی در خصوص انتشار رمزارز با برخی اسامی مطرح شده از این بانک، مجوزی دریافت نکرده است.

ترامپ: چین و روسیه آرزو می‌کند بایدن رئیس‌جمهور شود --- ترامپ با زیر سوال بردن سلامت عقل جو بایدن، رقیب ۷۷ ساله خود، او را سیاستمداری ضعیف و غیر موثر خواند و گفت: دموکرات‌ها مشکل بزرگی ایجاد کرده‌اند، برای سال‌ها به چین اجازه دادند تا ما را چپاول کنند.

ظریف عازم نیویورک شد --- محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دقایقی پیش برای شرکت در نشست سالانه مقامات عالیرتبه شورای اقتصادی - اجتماعی ملل متحد عازم نیویورک شد.

 کشورک‌های خلیج فارس دست به دامن آمریکا شدند --- حجت الاسلام محمدحسنی، رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: برخی از کشورک‌های حاشیه خلیج فارس دست به دامن آمریکا شدند تا با هزینه آن‌ها، جنگی علیه ایران آغاز شود اما فهمیدند آبی از آمریکا برای آن‌ها گرم نمی‌شود؛ آمریکایی که پهباد افسانه‌ای خود را از دست داد و با حضورش آرامش منطقه را به هم زد و چندین نفتکش هم آتش گرفت. معلوم هم نشد چه کسی این نفتکش‌ها را زد.

بالا گرفتن بحث‌ها درباره کنارگیری صدراعظم آلمان/ مرکل زودتر قدرت را واگذار می‌کند؟ --- منابع وابسته به حزب حاکم دموکرات مسیحی آلمان گفتند: ممکن است آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان مجبور شود قدرت را زودتر از آن چه که برنامه ریزی شده از بابت نگرانی‌های پیش آمده برای وضعیت سلامت جسمانی‌اش، بعد از مشاهده لرزش پیدا کردنش در برابر انظار عمومی، واگذار کند.

قیمت خودرو در بازار امروز شنبه ۲۲ تیر؛ ۲۰۶ صندوقدار ۲.۶ میلیون ارزان شد --- امروز پراید سایپا ۱۳۱ در بازار با قیمت ۴۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود که حدود هشت میلیون تومان بالاتر از قیمت مصوب کارخانه است. پراید هاچ‌بک ‌یا همان سایپا ۱۱۱ حدود ۱۲ میلیون تومان با قیمت مصوب کارخانه اختلاف دارد. این روز‌ها اگر بخواهید پراید هاچ‌بک را به صورت نقدی بخرید، باید ۵۱ میلیون تومان سرمایه داشته باشید. پراید وانت یا سایپا ۱۵۱ کمترین اختلاف را با قیمت مصوب کارخانه دارد و با فاصله چهار میلیونی از کارخانه روی قیمت ۴۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان ایستاده است.

قیمت طلا، سکه و ارز در بازار امروز ۹۸/۰۴/۲۲ --- سکه تمام‌بهار آزادی در بازار تهران امروز به ۴میلیون و ۴۴۶ هزار تومان، طلای ۱۸عیار هم ۴۲۶ هزار تومان و قیمت دلار در صرافی‌های بانکی ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان ارزش‌گذاری شده است. صرافی‌های بانک‌ها امروز شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم، ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌کنند.

حمله نیازی به پورمحمدی: دفاع او از سعیدامامی قابل فهم است --- محمد نیازی گفت: اسناد و مدارک کافی و غیرقابل انکار در پرونده محاکماتی در سازمان قضائی نیرو‌های مسلح وجود دارد. به جناب آقای پورمحمدی توصیه می‌کنم هر زمان که خواستند درباره ماجرای قتل‌های زنجیره‌ای سال ۱۳۷۷ اظهارنظر نمایند حداقل اطلاعاتی از پرونده محاکماتی و صورت‌جلسات دادگاه آن تحصیل فرمایند، هرچند دفاع ایشان از همفکران و دوستان قدیم‌شان را قابل فهم می‌دانم!

برادر میترا استاد: از قصاص نجفی کوتاه نمی‌‌آییم --- مسعود استاد پس از پایان نخستین جلسه محاکمه محمدعلی نجفی شهردار اسبق تهران در شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران به اتهام قتل میترا استاد به خبرنگاران گفت: ما خواستار اجرای دقیق قانون توسط دادگاه هستیم. ما از قصاص نمی‌گذریم.

چرا لبنیات گران شد؟ --- افزایش قیمت شیرخام، مواد اولیه بسته‌بندی، نهاده‌های دامی وارداتی و سوءاستفاده ارزی در این حوزه، باعث شکل‌گیری تورم ۴۳ درصدی برای تولیدکننده شیر شد که در نهایت به گرانی ۶۶ درصدی شیر و انواع لبنیات برای مصرف‌کنندگان انجامید

 نفت‌کشِ ایرانی رفع توقیف می شود؟ --- «جرمی هانت» وزیر امور خارجه انگلیس روز شنبه در پیامی در توئیتر نوشت که اگر اطمینان یابیم نفتکش ایرانی به سوریه نمی‌رود آزادی آن را تسهیل می‌کنیم.

وحید امیری رسما به پرسپولیس بازگشت --- هافبک فصل گذشته باشگاه ترابزون ترکیه با عقد قراردادی دوباره پرسپولیسی بازگشت.

مسکن؛ افت ۶۰درصدی معاملات و ۱۲درصدی قیمت --- رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران خبر داد: به دلیل کاهش ۶۰ درصدی معاملات مسکن شاهد کاهش ۵ تا ۱۲ درصدی قیمت خانه در بسیاری از مناطق شهر تهران هستیم.

قاضی شهریاری مطرح کرد: اعتقاد نجفی به مهدورالدم بودن میترا استاد --- در جلسه دادگاه نجفی، دست نوشته ای از او که در مورد قتل استاد نوشته بود، قرائت شد که در آن گفته: از نظر من مهدورالدم بودن وی ثابت شده بود و بارها مرا تهدید می‌کرد تا این روابط زشت را انجام ندهم دست بردار نخواهم بود و دیگر خسته شده بودم و بارها مرا مورد تهدید و توهین‌های زشت قرار می‌داد. "

زنگنه: وقتی اسم زنجانی را می‌آوریم، عده‌ای جیره‌خوار به ما حمله می‌کنند --- وزیر نفت با بیان اینکه حتی جایی بود که رئیس حراست اقدام به نفت‌دزدی می‌کرد و با حفر چاهی پنج متری از لوله اصلی نفت را می‌دزدید، گفت: اخیراً در فروش نفت شاهد نفت‌خواری با برند بابک زنجانی هستیم و وقتی ما اسم ایشان را می‌آوریم یک عده رسانه جیره‌خوار به ما حمله می‌کنند.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما