شناسهٔ خبر: 34048173 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تصمیم فلسطین برای وارد کردن نفت از عراق به جای واردات سوخت از اسرائیل

71610

نخست وزیر دولت مورد حمایت تشکیلات خودگردان فلسطین از طرح جدید خود برای واردات نفت از عراق به جای واردات سوخت از رژیم صهیونیستی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، محمد أشتیه، نخست وزیر متبوع تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنانی اظهار کرد: ما جدایی از رژیم اشغالگر را آغاز کرده‌ایم و در حال حاضر تمامی ارجاع بیماران به بیمارستان‌های اسرائیلی جز مواردی که در پروسه تکمیل درمان هستند، متوقف شده است.

در این راستا سایت mynet اسرائیل نوشته است، تل‌آویو تلاش می‌کند تشکیلات خودگردان فلسطین را برای ارجاع مجدد بیماران به بیمارستان‌های اسرائیلی بعد از توقف چند ماهه آن متقاعد کند.

پرفسور زئیو روتشتاین، مدیر بیمارستان هداسا اخیراً با نمایندگان وزارت بهداشت فلسطین جهت بررسی پیامدها و عواقب تصمیم تشکیلات خودگردان فلسطین مبنی بر توقف ارجاع بیماران فلسطینی به بیمارستان‌های اسرائیلی و خسارات هنگفت ۱۰۰ میلیون شِکِلی این امر به بیمارستان هداسا صحبت و سعی کرد موضع تشکیلات خودگردان فلسطین را تغییر دهد.

براساس این گزارش، اسرائیل در ماه‌های اخیر شاهد کاهش تعداد مراجعه کنندگان فلسطینی به بیمارستان هداسا بوده و این در نتیجه تصمیم تشکیلات در پاسخ به کسر درآمدهای حاصل از مالیات از سوی اسرائیل است.

نشست مدیر بیمارستان هداسا با هیئت فلسطینی در پی یادداشت هشدارآمیز پرفسور روتشتاین به بنیامین نتانیاهو درباره "فاجعه انسانی" در نتیجه توقف مراجعین فلسطینی برگزار شد.

نخست وزیر دولت فلسطین در ادامه تاکید کرد: استراتژی فلسطین از طرفی بر اساس تقویت پایداری شهروندان و از طرف دیگر بر جدایی از رژیم اشغالگر و توجه به عمق عربی‌مان است. اخیراً به اردن رفتیم و هفته جاری به عراق خواهیم رفت و تا حد توان برای گسترش ارتباط با عمق عربی‌مان در زمینه تجارت، خدمات و دیگر موارد تلاش می‌کنیم.

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین عنوان کرد: تشکیلات خودگردان به دنبال واردات نفت از عراق و پالایش آن در یک کشور عربی دیگر است.

أشتیه در ادامه بر اهمیت خوانش سیاسی آمار مرتبط با بیکاری در کرانه باختری و نوار غزه تأکید کرد و گفت: درصد بیکاری نتیجه یک سیاست اقتصادی اشتباه نیست بلکه در نتیجه اقدامات رژیم اشغالگر و تسلط آن بر مناطق موسوم به "ج" ایجاد شده است، به همین دلیل اقتصاد فلسطین در راستای منافع اقتصادی اسرائیل تغییر کرد تا همچنان وابسته و به دام افتاده باشد و ما تا جایی که در توان داریم برای جدا و متلاشی کردن این ارتباط تلاش خواهیم کرد.

أشتیه اخیراً با عمر الرزار، همتای اردنی خود در امان دیدار کرد و قرار است که هفته جاری در رأس یک هیئت وزارتی بلندپایه با مشارکت چند تاجر سفر مشابهی را این بار به عراق داشته باشد.
 

انتهای پیام

نظر شما