شناسهٔ خبر: 34047776 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

فرماندار تهران:

سه هزار و شصد هکتار بافت فرسوده در تهران وجود دارد

فرهادی گفت: در تهران، بالغ بر ۳۶۰۰هکتار بافت فرسوده وجود دارد و رسیدگی به این حوزه، می‌طلبد که شهرداری تهران به مانند دولت، بافت فرسوده را در اولویت نخست خود مدنظر قرار دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران؛ جلسه ستاد بازآفرینی بافت‌های فرسوده استان، صبح امروز(شنبه) به ریاست حضور تقی‌زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران و با حضور فرهادی معاون استاندار و فرماندار شهرستان تهران، نژادبهرام، عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر تهران و سایر اعضا در محل استانداری تهران برگزار شد. 

عیسی فرهادی، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان تهران در حاشیه این جلسه در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری تهران، ضمن اشاره به اهمیت بازسازی‌بافت‌های فرسوده در پایتخت، اظهار داشت: ما در تهران، بالغ بر ۳۶۰۰هکتار بافت فرسوده داریم و رسیدگی به این حوزه، می‌طلبد که شهرداری تهران به مانند دولت، بافت فرسوده را در اولویت نخست خود مدنظر قرار دهد.

وی افزود: کار در حوزه بافت فرسوده، مجموعه اقدامات بسیار دشواری بوده و همکاری و همراهی مردم، شرط اول آن است‌. در شرط دوم نیز، عموم دستگاه‌های خدمات‌رسان، نظیر آب، برق، گاز و سایر زیرساخت‌های اینچنینی باید خدمات خود را به صورت رایگان در اختیار قرار دهند‌ که البته این مهم نیز، کمتر اتفاق می‌افتد. 

معاون استاندار تهران، خاطرنشان کرد: مسئول این حوزه در پایتخت، شهرداری تهران است و در سایر شهرستان‌های استان نیز، فرمانداران مسئولیت ستاد بازآفرینی بافت‌های فرسوده را بر عهده دارند. 

فرماندار ویژه شهرستان تهران، یادآور شد: در صورت اجرای این اقدامات در کنار تولید بیشتر مسکن، می‌توانیم شاهد مقا‌وم‌سازی منازل مسکونی در حوزه ایمنی بلایای طبیعی بوده و مسکن بهتری را برای همشهریان در این مناطق داشت. به عنوان نمونه در یک زلزله، حدودا ۵ ریشتری در مسجدسلیمان، شاهد تخریب بیمارستان‌ها بودیم و در صورت اتفاقات مشابه در پایتخت با وضعیت بافت‌های فرسوده، تخریب‌های گسترده‌ای در این مناطق خواهیم داشت.

فرهادی، عنوان داشت: بر اساس قانون، باید هرساله به میزان ۱۰درصد از بافت‌های فرسوده را احیا کنیم و قاعدتا باید، طی ۱۰سال آینده تمام این بافت‌ها مورد رسیدگی و احیا قرار بگیرد. البته با روند کنونی، کار سختی در پیش خواهد بود و این اقدامات، باید با هم‌افزایی و همکاری همه دستگاه‌ها و شهروندان فهیم تهرانی صورت بگیرد.

 

نظر شما