شناسهٔ خبر: 34012729 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

حمایت دولت از استقلال برای پرداخت پول پروپیچ

سکوت مدیران و دور بودن تیم از تهران سبب شده حجم اخبار تیم تا حد زیادی کاهش پیدا کند. با این‌همه اینها آخرین خبرهایی هستند که از باشگاه به گوش می‌رسد.

صاحب‌خبر -
تحولات خبری در فوتبال ایران گاهی آنقدر سریع هستند که اخبار از هم سرعت می‌گیرند. هنوز یک خبر نیامده و تحلیل نشده، خبرهای بعدی چنان با سرعت می‌رسند که انگار قیمت سهام بورسند که درحال صعود یا سقوطند.

در این روزهایی که استقلال اردوی خود را در ترکیه برگزار می‌کند، خبرهای زیادی از این تیم به گوش نمی‌رسد. سکوت مدیران و دور بودن تیم از تهران سبب شده حجم اخبار تیم تا حد زیادی کاهش پیدا کند. با این‌همه اینها آخرین خبرهایی هستند که از باشگاه به گوش می‌رسد.

 ماجرای مترجم پرسپولیسی
یکی از بحث‌هایی که این روزها در فضای مجازی مطرح شده، بحث پرسپولیسی بودن مترجم استراماچونی است که در حد یک ادعا در فضای مجازی مطرح شد و به‌شدت هم در گروه‌های هواداری استقلال دست‌به‌دست می‌شود.

گویا این شایعه به گوش مدیران استقلال هم رسیده و آنها موقع بازگشت تیم به تهران در این مورد تحقیق و تصمیم‌گیری خواهند کرد. چند روز پیش بود که یکی از بازیکنان تیم در مصاحبه‌ای تاکید کرد که مترجم استراماچونی بیشتر مواقع پیش او نیست و بازیکنانی که انگلیسی بلد نیستند متوجه صحبت‌های او نمی‌شوند. اتفاقی که باعث شد این سوال پیش بیاید که چرا استقلال یک مترجم تمام‌وقت جذب نمی‌کند و اینکه چرا از یک پیشکسوت به‌عنوان دستیار استفاده نمی‌شود که درمواقع لزوم صحبت‌های او را هم برای بازیکنان ترجمه کند.

 قصه ناراحتی اسدی از استقلالی‌ها
درمورد رضا اسدی و پیوستنش به استقلال چندهفته‌ای است که اخبار ضد و نقیضی مطرح می‌شود، اما جدی‌تر شدن خبر انتقال ستاره فصل قبل سایپا مربوط به چند روز قبل بود که در یک روز صحبت از پیوستن او به استقلال هم مطرح شد، اما خبر رسمی شدن انتقال وی منتشر نشد و بعد هم اسدی در مصاحبه دلخوری خود را از مدیران استقلال بیان کرد.

درمورد بحث جذب اسدی و عدم‌حضورش در استقلال دو شایعه مطرح شده که هر دو جذابند. یک شایعه این بود که اسدی از استقلال چهار میلیاردتومان خواسته که قاعدتا قیمت این بازیکن این‌قدر نیست و بعید است که این خبر صحت داشته باشد.

شاید رقم درخواستی او برای دو فصل این مبلغ باشد که البته باز هم زیاد است.  اما شایعه دوم ناراحتی اسدی از استقلالی‌هاست، چراکه او چندهفته است منتظر پیشنهاد استقلالی‌ها مانده، اما تازه حالا فهمیده که برای استقلالی‌ها در اولویت نبوده و آنها همچنان دنبال باقری و کریمی هستند و گزینه خارجی را نیز مدنظر قرار داده‌اند؛ این موضع البته محتمل‌تر است.

 پاتک شفر به استقلال
طبق اعلام منابع خبری باشگاه وضعیت نهایی استقلال و پاتوسی در جلسه آخر شب گذشته در دبی مشخص شده است. جلسه‌ای که ساعت برقراری آن بعد از انتشار روزنامه بوده و امکان انتشار ماحصل آن مشخص نیست.

با این‌همه یک منبع خبری به «فرهیختگان» گفت که استقلال می‌خواهد به هر قیمت ممکن پاتوسی را حفظ کند و به همین دلیل پیشنهاد مالی سنگینی به همراه آپشن‌های دلگرم‌کننده‌ای به این بازیکن شده. پیشنهادهایی که تا اندازه‌ای خیال استقلالی‌ها را از بابت ماندن او راحت کرده است.

آخرین خبر رسیده از پرونده پاتوسی این بود که شفر به این بازیکن پیشنهاد همکاری با بن‌یاس را داده و حتی برخی منابع خبری از حضور این بازیکن در تست‌های پزشکی این باشگاه اخباری را منتشر کردند. البته تا لحظه زیر چاپ رفتن روزنامه، خبری از توافق رسمی پاتوسی با هیچ کدوم از دو باشگاه منتشر نشده  است.

 پول پروپیچ در مرحله دریافت
مطابق گفته کامران منزوی به خبرنگار «فرهیختگان»، مطالبات پروپیچ در مسیر خود برای پرداخت به این بازیکن است و آنها منتظرند تا هر لحظه‌ای خبر دریافت این پول توسط بازیکن را بشنوند و خیال‌شان راحت شود.

همچنین فتحی مدیرعامل استقلال بعد از ظهر دیروز اعلام کرد مشکلی از بابت پرونده پروپیچ استقلال را تهدید نمی‌کند چرا که با همکاری وزارت امور خارجه و سفارت ایران در کرواسی ، پول مورد نیاز این بازیکن فراهم شده است و اگر تا روز آخر مهلت استقلال، این پول از طریق مطالبات استقلال در فیفا ، به این بازیکن پرداخت نشود، سفارت ایران در کرواسی این مبلغ را پرداخت خواهد کرد.

  این درحالی است که برای پرداخت پول این بازیکن زمان زیادی باقی نمانده و به همین دلیل هم دیروز بحث محرومیت احتمالی استقلال از حضور در لیگ قهرمانان آسیا یا کسر امتیاز از این تیم به‌طور جدی در رسانه‌ها مطرح شد. مدیران باشگاه در این خصوص هم تاکید کرده‌اند که احتمالا اتفاق تلخی رخ نخواهد داد.
 

نظر شما