شناسهٔ خبر: 34001619 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

شمخانی:

زمان انجام اقدامات يکطرفه به پايان رسيده است

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: تصمیم قاطع کشورمان اجرای تعهدات، متناسب با اقدام متقابل طرف‌های دیگر برجام است و زمان انجام اقدامات یک طرفه به پایان رسیده است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی دبیرخانه شورا، «امانوئل بون» مشاور رئیس‌جمهور فرانسه صبح امروز با دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان دیدار و درباره ساز و کار‌های اجرای تعهدات کشور‌های اروپایی در برجام و مسائل منطقه‌ای و دوجانبه با وی گفتگو کرد.
علی شمخانی در این دیدار با انتقاد از بی عملی کشور‌های اروپایی برای اجرای تعهداتشان در برجام و فقدان اراده کافی برای مقابله با اقدامات تخریبی آمریکا در این توافقنانه چند جانبه گفت: باتوجه به عدم استفاده اروپا از فرصت یک ساله اجرای تعهدات یک طرفه از سوی ایران، تصمیم قاطع کشورمان اجرای تعهدات، متناسب با اقدام متقابل طرف‌های دیگر است و زمان انجام اقدامات یک طرفه به پایان رسیده است.
وی، اجرای برنامه کاهش مرحله به مرحله تعهدات هسته‌ای را راهبرد غیر قابل تغییر ایران برشمرد و افزود: این مسیر در چارچوب بند‌های 26 و 36 برجام تا زمان تحقق کامل حقوق ایران ادامه خواهد یافت.
شمخانی، سیاست فشار حداکثری آمریکا را راهبردی شکست خورده عنوان کرد و گفت: ایران در عمل اثبات کرده که در ابعاد اقتصادی، سیاسی و دفاعی توانمندی و ظرفیت مدیریت و مقابله با تنش‌ها و چالش‌های مختلف را دارد و با کشوری با این مشخصات نمی‌توان با زبان زور سخن گفت.
دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: آمریکا امروز استقلال اروپا را نیز به گروگان گرفته و کشور‌های اتحادیه اروپا باید برای دفاع از هویت و استقلال خود در برابر یکجانبه گرایی آمریکا بایستند.
«امانوئل بون» مشاور دیپلماتیک رئیس‌جمهوری فرانسه نیز در این دیدار گفت: من به عنوان میانجی به ایران نیامده ام و حامل هیچگونه پیامی از سوی آمریکا برای تهران نیستم.
وی با اشاره به آگاهی فرانسه از قدرت تاب آوری ایران در برابر فشار‌های مختلف که طی 40 سال گذشته و عبور از تحریم‌های مختلف به اثبات رسیده است، افزود: برغم میل، اراده و اقدامات آمریکا، قدرت، نفوذ و جایگاه ایران طی 20 سال گذشته در معادلات منطقه‌ای و بین المللی رشد قابل توجهی داشته است.
مشاور رئیس جمهور فرانسه گفت: امانوئل مکرون بدنبال دستیابی به ابتکارات مشترک برای ایجاد آتش بس در جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران بوده و معتقد است که این اقدام به کاهش تنش‌های رو به تزاید در منطقه منجر خواهد شد.
وی افزود: با توجه به نقش و اثرگذاری غیر قابل انکار ایران درمنطقه، پاریس علاقمند به تداوم گفتگو و همکاری با ایران برای مدیریت بحران‌های جاری درسوریه، یمن، عراق و لبنان است.

نظر شما