شناسهٔ خبر: 33989907 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

انتقال اسکادران پهپادی آمریکا از لهستان به رومانی

ارتش آمریکا اعلام کرد که در راستای ماموریت‌های ناتو در منطقه دریای سیاه، اسکادران پهپادی این کشور موقتا از لهستان به رومانی منتقل شده است.

صاحب‌خبر -
 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، در ادامه تشدید تحرکات کشور‌های غربی در مناطق همجوار روسیه، حالا ارتش آمریکا از انتقال اسکادران پهپادی این کشور از لهستان به رومانی خبر داده است.

«نیروی هوایی آمریکا در اروپا» (USAFE) اعلام کرد، اسکادران پهپادی «ام‌کیو-۹ ریپر» خود مستقر در لهستان را موقتا به رومانی منتقل کرده است.

خبرگزاری «اسپوتنیک» با اشاره به این بیانیه ارتش آمریکا نوشته که این اقدام واشنگتن در راستای اجرای ماموریت‌های ناتو در منطقه دریای سیاه انجام می‌شود.

قرار است اسکادران پهپادی آمریکا بعد از انتقال از لهستان، به پایگاه هوایی «کامپیا تورزی» واقع در جنوب شرقی رومانی مستقر شود.

طبق گزارش‌ها، اسکادران پهپادی آمریکا در لهستان که در ماه مارس به وضعیت عملیاتی کامل خود رسیده بود، بیش از یک سال مشغول انجام ماموریت‌های پهپادی بوده است.

نیروی هوایی آمریکا در اروپا در بیانیه خود اعلام کرد: «این تغییر موقت (استقرار اسکادران پهپادی از لهستان به رومانی) با همکاری کامل رومانی، متحدمان در ناتو در حال انجام است. آمریکا با رومانی و دیگر متحدان و شرکای ناتو برای تقویت توانمندی‌های دفاع دسته جمعی و تقویت امنیت منطقه از نزدیک همکاری می‌کند».

تحرکات کشور‌های عضو ناتو و به ویژه آمریکا در مناطق همجوار روسیه همواره با واکنش‌ها و هشدار‌های مسکو مواجه شده است.

طبق گزارش رسانه‌های روس، وزارت دفاع روسیه پیش از این از پنتاگون به دلیل پرواز‌های جاسوسی در مرز‌های روسیه شکایت کرده، اما این پرواز‌ها ادامه یافته است.

نظر شما