شناسهٔ خبر: 33983274 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس پلیس راهور ناجا:

رفع نقاط حادثه خیز ۵۰ درصد تصادفات را کاهش می دهد

شهرری - ایرنا- رییس پلیس راهور ناجا گفت: رفع یکهزار و ۵۸ نقطه حادثه‌خیز ، ۵۰ درصد تصادفات را کاهش می دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار سید کمال هادیانفر در مراسم افتتاحیه پلیس راه فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اظهار داشت: لزوم پوشش حداکثری محورهای اصلی و شهرک‌های اقماری و پایانه‌های مسافربری از جمله اهداف تشکیل این پلیس راه به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: پوشش حداکثری محورهای اصلی و پایانه‌های مسافربری هدف اصلی ایجاد پلیس راه فاتب است.

رئیس پلیس راهور ناجا یادآور شد :۲۱۷ هزار کیلومتر طول جاده‌های کشور است و بالغ بر ۳۲ میلیون وسیله نقلیه در حال تردد هستند که ۲۲ میلیون از این تعداد را خودروها تشکیل می‌دهند.

وی به وضعیت زیرساخت‌های جاده‌ای کشور اشاره کرد و گفت: زیرساخت‌های موجود پاسخگوی توسعه ناوگان شخصی و حمل و نقل عمومی نیست و بر همین اساس وجود پلیس راه تهران از دیرباز جزو مطالبات پلیس راه و فرماندهی تهران بزرگ به شمار می‌رفت تا پلیس راه تهران را به صورت جدا مدیریت کرد.

هادیانفر با اشاره به اینکه پس از پیشنهاد فرمانده نیروی انتظامی با تصویب ستاد کل نیروهای مسلح، پلیس راه فرماندهی تهران بزرگ افتتاح شد، عنوان کرد: یکهزار و ۶۰ کیلومتر وسعت برای حوزه استحفاظی پلیس راه فاتب درنظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر با افتتاح پلیس راه تهران بزرگ در حوزه مسافر و راه نظارت برقرار خواهد شد.

وی به موضوع آزادراه تهران - شمال اشاره کرد و گفت: این پروژه در چهار فاز در حال اجراست که فاز اول ۳۲ کیلومتر از بزرگراه همت تا شهرستانک و به جاده چالوس ختم می‌شود و این فاز ۹۵ درصد پیشرفت داشته است.

هادیانفر افزود: فاز دوم، ۲۵ درصد پیشرفت داشته و در فاز سوم نیز هنوز هیچ اقدامی انجام نشده که در گزارشی به رئیس‌جمهور اعلام شد، اما متأسفانه هنوز پیمانکار این فاز هنوز مشخص نشده است.

وی با بیان اینکه از سال ۸۵ تا امروز تعداد کشته‌ها از ۲۷ هزار نفر به ۱۷ هزار نفر و تعداد مجروحین به ۳۶۵ هزار نفر رسیده است، گفت: اگرچه ۳۳ دستگاه در حوزه کاهش تصادفات نقش دارند، اما نیازمند عزم جدی همه دستگاه‌ها در این زمینه هستیم.

وی بیان کرد: با افتتاح فاز چهارم شاهد کمترین تصادف و کشته‌ها هستیم که این موضوع نشانگر ایجاد آزادراه و گام‌های مؤثری در کاهش تصادفات است.

هادیانفر نقش عامل انسانی، جاده و خودرو را در تصادفات برجسته دانست و گفت: ۴۳ درصد تصادفی‌ها در بیمارستان و ۶ درصد هنگام انتقال جان خود را از دست می‌دهند که این موضوع بیانگر توجه جدی به مقوله اورژانس، درمان و انتقال مجروحین در تصادفات است.

به گزارش ایرنا، مراسم افتتاح پلیس راه فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با حضور سردار هادیان‌فر رئیس پلیس راهور ناجا، سردار رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت، سردار حمیدی رئیس پلیس راه، سردار مهماندار رئیس پلیس راهور پایتخت و جمعی دیگر از رؤسای پلیس‌های تخصصی در محدوده عوارضی تهران - قم برگزار شد.

۱۹۷۰/۶۰۰۳

برچسب‌ها:

نظر شما