شناسهٔ خبر: 33975488 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

پنجمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده شرکت کیمیا خودرو

فقط مرا محاکمه کنید!

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضائی خبرگزاری میزان، پنجمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده شرکت کیمیا خودرو روز گذشته در شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد. در این جلسه هم صحبت‌هایی مطرح شد که بخش‌های قابل تامل آن را انتخاب کرده‌ایم:  
شاکیان پرونده
* مبلغ ۱۹‌میلیون و همچنین ۳۰۰ و ۲۵۰‌هزار تومان بابت خرید خودروی دنا پلاس واریز کردم. آنها به من گفتند که مبلغ اصلی را هنگام تحویل خودرو واریز کنم و ۳۰ روز کاری طول می‌کشد که خودرو تحویل داده شود. یک هفته بعد از قرارداد با من تماس گرفته شد که ۱۹‌میلیون را واریز کنم. من در شعبه جمهوری اقدام کرده بودم که پس از مدتی متوجه شدم این شعبه پلمپ شده است. کارکنان شرکت اعلام کردند که ما دوباره مجوز گرفتیم و دفتر راه‌اندازی می‌شود و من بعد‌ها فهمیدم که این اقدام هم فریب بوده است تا من شکایت نکنم.
* مبلغ ۱۹‌میلیون و ۵۵۰‌هزار تومان بابت خودروی برلیانس و همچنین ۳۰۰ و ۲۵۰‌هزار تومان دیگر بابت استعلام و کارمزد واریز کردم، یک هفته بعد عنوان کردند که مبلغ پیش‌پرداختی را واریز کنم. خانم کریمی، مسئول فروش خودرو بود و حتی قیمت خودرو ۷۶‌میلیون تومان بود که خانم کریمی گفت چون سبدی خرید می‌کنید، خودرو را به قیمت ۷۴‌میلیون تومان می‌دهیم، خواسته‌ام این است که فقط خودرو را تحویل دهند.
* مبلغ ۲۵۰‌هزار تومان کارمزد و ۳۰۰‌هزار تومان بابت استعلام پرداخت کردم و همچنین عنوان کردند که همزمان با تحویل خودرو مبلغ پیش‌پرداخت دریافت می‌شود. مبلغ ۱۱‌میلیون تومان دیگر هم به خانم یوسفی پرداخت کردم. آنها حتی پلاک خودرو را به من نشان دادند. آن روز کارت‌خوان‌ها جمع شده بود و من این مبلغ را با یک چک بانکی به آنها تحویل دادم. یک‌سال از اقساط وام ۱۱‌میلیون می‌گذرد، اما هنوز خودرو ندارم.
* من ۱۰‌میلیون و ۵۵۰‌هزار تومان واریز کردم، با این پول الان حتی یک موتور هم نمی‌توانم بخرم، تقاضا دارم خودروی درخواستی من تحویل داده شود.
* ۴۰‌میلیون و ۷۵۰‌هزار تومان واریز کردم. در فضای مجازی با این شرکت آ‌شنا شدم که وانمود می‌کرد براساس مقررات فعالیت می‌کند. خودرو را به نام همسرم ثبت‌نام کردم.
صحبت‌های متهم
* یکی از بهترین سال‌های کاری‌ام، ‌سال ۹۶ بوده است، من موجب اشتغالزایی ۱۰۰ نفر شده‌ام. ‌سال ۹۶ حدود ۷۰‌درصد مشتریان را جوابگو بودم و‌ سال ۹۷ پس از ۲۰ روز تعطیلی بدون هیچ‌گونه مشکلی نسبت به مشتریان جوابگو بودم و ادامه راه دادم. سوالم از شکات این است که آیا با اجبار برای ثبت‌نام خودرو مواجه بودید؟ شاکیان مجبور به ثبت‌نام نبودند و چند ماهی که برای ثبت‌نام به دفاتر مراجعه می‌کردند، انضباط کاری حاکم و تا زمان پلمپ هیچ شکایتی مطرح نشده بود.
* کارمندانم گلچینی از صد‌ها نفر بودند و آنها هیچ شناختی نسبت به یکدیگر نداشتند. هیچ‌گاه نه خودم و نه کارمندان شرکتم، قدمی برای کلاهبرداری برنداشتیم و تلاش مضاعف برای رضایت بیشتر مشتریان داشتیم. کارمندان من انسان‌های با خدا و بی‌گناهی هستند. این اتفاق ناخواسته بر من وارد آمد، از اتهامات سایر متهمان عفو کنید (فقط مرا محاکمه کنید). من احساس ندامت می‌کنم، جدا از درآمد‌های شرکت و همچنین ورودی بالا، این باور در ذهنم وجود داشت که در سطح بالایی هستم و بخش عمده‌ای از درآمد شرکت صرف تبلیغات نجومی می‌شد. اگر خواهر و برادرم دلسوز بودند، خیلی زودتر می‌توانستم از این باتلاق تلخ رهایی یابم.

نظر شما