شناسهٔ خبر: 3396717 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

آغاز مراسم گرامیداشت روز جهانی تالاب‌ها

مراسم گرامیداشت روز جهانی تالاب‌ها با حضور دکتر ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست آغاز شد.

صاحب‌خبر -
مراسم گرامیداشت روز جهانی تالاب‌ها با حضور دکتر ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست آغاز شد.

به گزارش برنا، در این مراسم که در دانشگاه زابل برگزار شد، علاوه بر رئیس سازمان حفاظت محیط زیست،گری لوئیس هماهنگ کننده ونماینده مقیم سازمان ملل در ایران، سفیر کشور آلمان، سفیر کشور افعانستان، رحیم پور معاون وزیر امورخارجه ، استاندار سیستان و بلوچستان ، مدیران کل حفاظت محیط زیست استانها و جمعی از مسئولان و مقامات محلی حضور داشتند.

منطقه تالاب هامون بزرگترین دریاچه آب شیرین فلات ایران است و گنجایشی بالغ بر 10 میلیارد مترمکعب آب را دارد. تالاب هامون معیشت خانواده‌های زیادی را در سیستان تامین می‌کند. همچنین این تالاب به عنوان مانعی برای مهاجرت نکردن مردم سیستان از روستا به شهر نقش بسزایی داشته است.


این مراسم با هدف ارتقای حساسیت های ملی و بین المللی در خصوص وضعیت تالاب‌های کشور و منطقه برگزار می شود که امروز کارگاه مدیریت یکپارچه زیست بوم تالاب بین المللی هامون شروع به‌کار کرده است و دو کارگاه دیگر نیز تا قبل از پایان سال در سیستان در همین رابطه برگزار می‌شود.



 هدف از برگزاری این مراسم شناساندن و اهمیت تالاب هامون در سطح ملی و بین المللی است و مرکز بازدیدکنندگان تالاب هامون که با اعتباری بالغ بر۲میلیارد و 500 میلیون ریال تکمیل شده است، امروز افتتاح می‌شود

نظر شما