شناسهٔ خبر: 33958643 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

آسوشیتدپرس: آژانس عبور ایران از غنی‌سازی ۳.۶۷ درصد را تایید کرد

به دنبال تایید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درخصوص اعلام ایران در زمینه عبور از غنی سازی 3.67 درصد، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد، بازرسان تایید کرده‌اند که ایران از سقف غنی‌سازی مورد توافق دربرجام عبور کرده است.

صاحب‌خبر -

العالم ـ ایران ـ سیاسی

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دوشنبه شب اعلام کرد بازرسان این نهاد تایید کرده‌اند که ایران از سقف غنی‌سازی اورانیوم ۳.۶۷ عبور کرده است.

قبل از گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان های بین المللی در وین نیز اعلام کرد که مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی با انتشار گزارش خود، غنی سازی فراتر از ٣.۶٧ درصدی را در ایران تایید کرد.

جمهوری اسلامی ایران یکشنبه (16 تیر ماه 1398) به طور رسمی آغاز گام دوم برجامی در خصوص کاهش تعهدات هسته ای خود از جمله افزایش سطح غنی سازی به میزان مورد نیاز را اعلام و خاطرنشان کرد که راه دیپلماسی همچنان باز است و در صورت عمل اروپایی ها به تعهدات برجامی بازگشت ایران به شرایط قبل نیز به راحتی قابل انجام است.

شورای عالی امنیت ملی ۱۸ اردیبهشت سال جاری "در راستای صیانت از امنیت و منافع ملی مردم ایران، و اِعمالِ حقوق جمهوری اسلامی ایران مندرج در بندهای ۲۶ و ۳۶ برجام"، دستور توقف برخی اقدامات در توافق برجام را صادر کرد. این تصمیم به طور مفصل در نامه مهمی از سوی حجت الاسلام روحانی رئیس جمهور و رئیس شورای عالی امنیت ملی به سران کشورهای عضو برجام شامل آلمان، انگلیس، چین، روسیه و فرانسه اعلام شد.

ایران در گام نخست در همان ۱۸ اردیبهشت، رعایت محدویت‌های مربوط به نگهداری ذخایر اورانیوم غنی شده ۳.۶۷ و ذخایر آب سنگین را لغو کرد.

نظر شما