شناسهٔ خبر: 33955811 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

صبوری دیلمی از تحقق گام نخست طرح بهسازی معابر پایتخت خبر داد:

ثبت رکورد توليد، پخش و اجراي 250 هزار تني آسفالت در تهران

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- معان فنی و عمرانی شهرداری تهران از ثبت رکورد تولید، پخش و اجرای حدود 250 هزار تن آسفالت در سطح معابر بزرگراهی و غیربزرگراهی پایتخت در چهار ماه گذشته خبر داد و گفت: اجرای این طرح که از 12 اسفندماه سال گذشته آغاز شده به معنای تحقق گام نخست طرح بهسازی معابر است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه اجرای طرح روکش آسفالت سطح معابر شهر تهران تا مرز یک میلیون تن تا پایان سال جاری هدف گذاری شده تصریح کرد: گام نخست طرح بهسازی معابر شهر تهران در حالی با موفقیت به اتمام رسیده که میزان تولید روزانه کارخانجات آسفالت سازمان مهندسی و عمران شهر تهران از مرز 3هزار تن در شبانه روز فراتر رفته است.
وی با اشاره به اینکه ثبت رکورد تولید، پخش و اجرای 250 هزار تن آسفالت از زمان آغاز طرح بهسازی معابر شهر تهران به معنای پیشرفت 25 درصدی طرح مذکور است افزود: در تلاشیم تا اهداف نشانه گذاری شده در مدت مقرر تحقق یابند.
به گفته صبوری دیلمی، از 12 اسفند سال گذشته تاکنون نزدیک به 25 هزار نقطه از خرابی های روکش آسفالت معابر تهران مرمت شده اند به طوری که بر اساس این آمار عملیات مرمت و نوسازی روکش آسفالت در بیش از یک میلیون متر مربع از سطح معابر پایتخت شکل اجرایی به خود گرفته است.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با یادآوری اینکه در جریان اجرای طرح بهسازی معابر بیش از 160 معبر اصلی تحت عملیات تراش و روکش مکانیزه قرار گرفته اند عنوان کرد: به طور متوسط در هر یک از مناطق 22گانه پایتخت بیش از 11 هزار تن عملیات آسفالت ریزی صورت گرفته است.
 
اولویت معاونت فنی و عمرانی افزایش کیفیت معابر پایتخت است
صبوری دیلمی اولویت معاونت فنی و عمرانی را نگهداشت، بهسازی و افزایش کیفیت معابر پایتخت نسبت به توسعه و احداث معابر جدید مطرح کرد و گفت: ارتقا سطح کیفی معابر کلانشهر تهران یکی از رویکردهای اصلی دوره فعلی مدیریت شهری تهران است.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با تاکید بر ضرورت لزوم کاهش هزینه ها و مدیریت بهینه منابع ادامه داد: استقرار یک سامانه کارآمد در زمینه مدیریت کیفیت معابر امری ضروری است.
وی در همین راستا به پیشرفت 100 درصدی طرح پایش مکانیزه وضعیت روکش آسفالت معابر بزرگراهی و خطوط بی آر تی اشاره و عنوان کرد: در روند اجرای طرح پایش 4400 کیلومتر باند مسیر بزرگراهی و 400 کیلومتر باند مسیر بی آر تی شناسایی و برداشت شده است که این آمار نویدبخش آن است که این سامانه برای نخستین بار به شکلی عینی در سطح معابر شهر تهران عملیاتی شده است. ضمن آنکه در نظر داریم در نتیجه انطباق اقدامات ترمیمی با نوع و میزان آسیب های وارده، دوباره کاری و اتلاف منابع را برای همیشه از چرخه نگهداشت و ترمیم معابر پایتخت حذف کنیم.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، سهم 10 درصدی مشکلات روکش معابر در کل تماس های ثبت شده در سامانه های نظارت همگانی شهرداری تهران را نشانه نظارت مستقیم شهروندان بر این حوزه دانست و ابراز امیدواری کرد استمرار اقدامات جاری در حوزه نگهداشت معابر، سبب افزایش سطح رضایتمندی عموم شهروندان پایتخت نشین در آینده نزدیک شود.

نظر شما