شناسهٔ خبر: 33947674 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نظرسنجی: بایدن از ترامپ جلوتر است

تهران - ایرنا - نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می دهد که «جو بایدن» معاون رئیس جمهور پیشین آمریکا تنها نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است که با تفاوت قابل توجهی از «دونالد ترامپ» پیشی گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش امروز (دوشنبه) تارنمای بیزنس اینسایدر، نظرسنجی جدید روزنامه واشنگتن پست و «ای بی سی نیوز» نشان داد که اگر همین امروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برگزار شود، بایدن ۵۳ درصد و ترامپ ۴۳ درصد از آرای رأی دهندگان ثبت نام شده را احراز خواهند کرد.

این نتایج نشان داد که «کامالا هریس» سناتور دموکرات ایالت کالیفرنیا و «برنی سندرز» سناتور ایالت ورمونت نیز با فاصله اندک دو و سه درصدی از ترامپ جلوتر هستد. «الیزابت وارن» سناتور ایالت ماساچوست آمریکا فاصله تنگاتنگی با ترامپ دارد.

زمان انجام این نظرسنجی حائز اهمیت است، زیرا در ۲۸ ژوئن (۸ تیر) و اول ژوئیه (۱۰ تیر) انجام شد که ترامپ در اجلاس گروه ۲۰ بسر می برد. این نظرسنجی همچنین چند روز بعد از انتقاد هریس از بایدن به دلیل مواضع قبلی اش در گذشته در باره تبعیض نژادی منتشر شد.

نظرسنجی ماه گذشته روزنامه نیویورک تایمز و اطلاعات بدست آمده از شبکه ای بی سی نیوز نشان می‌دهد که ترامپ در ایالت‌های پنیسیلوانیا، ویسکانسین و فلوریدا عقب تر است.

ترامپ و بایدن همزمان با تنگ‌تر شدن رقابت‌ها علناً از اظهارات نیشدار علیه یکدیگر استفاده کرده‌اند. بایدن ترامپ را «قلدر» خوانده و ترامپ بایدن را پروژه‌ای که باید بازسازی شود، توصیف کرده است.

ترامپ در یک توئیت که در آن از بایدن به دلیل شرکت در رقابت‌های انتخاباتی انتقاد می‌کرد، نوشت: بعضی چیزها نجات دادنی نیستند.

داده‌های این نظرسنجی، نتایج نظرسنجی چند وقت گذشته شبکه خبری فاکس نیوز را تا اندازه‌ای تأیید می‌کند. نظرسنجی شبکه خبری فاکس نیوز حکایت از آن داشت که ترامپ از پنج نامزد دموکرات آمریکا عقب تر است.

نظر شما