شناسهٔ خبر: 339395 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان:

بیمه ساختمانی معضلی که شهرداری‌های کشور با آن درگیر‌ هستند

مشکل عمده‌ شهرداری‌های استان اصفهان وابستگی بیش از 90 درصد درآمد شهرداری ها برای صدور پروانه‌های ساختمانی است.

صاحب‌خبر -

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه درآمد بعضی از شهرداری‌های استان به صورت کامل وابسته به صدور پروانه ساختمانی بوده، اظهارداشت: بیمه ساختمانی معضلی که شهرداری و شوراهای استان و کشور با آن درگیر‌شده اند و نیازمند به یک تصمیم جدی و قاطع دولت و مجلس دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، عبدا... کیانی افزود: قانون بیمه کارگران ساختمانی قانونی که در سال جاری به تصویب رسیده به عنوان یک معضل جدی برای شهرداری محسوب می‌شود.

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: مسئولان دولت و مجلس باید با تعامل راهکار مناسب را برای ایجاد خسارات به شهرداری‌ها در این رابطه پیدا و اجرا کنند زیرا در غیر این صورت بعضی از شهرداری‌ها به مخصوص شهرداری‌های شهرهای کوچک، با بحران مالی روبرو می‌شوند.

وی بیان داشت: در ماه‌های گذشته تبعات ناشی از اجرای قانون بیمه ساختمانی را به مکرر به مجموعه نمایندگان مجلس استان، استاندار، نماینده ولی فقیه در استان انتقال داده‌ایم و از مسئولان استان انتظار داریم با مجموعه شوراهای استان، همراهی و همگامی بهتر و بیشتری داشته باشند.

کیانی با اشاره اینکه پرداخت مالیات توسط سازمان‌های تابعه شهرداری دومین مشکلی است که شهرداری‌ها با آن روبرو شده‌اند، اظهار کرد: درآمد این سازمان‌ها به صورت مستقیم وغیرمستقیم وابسته به شهرداری خود است.

وی با بیان اینکه شهرداری‌ها بر اساس قانون از پرداخت مالیات معاف هستند، گفت: درظاهر این سازمان‌ها به صورت مستقل هستند ولی بیش از70 درصد در آمد این سازمان‌ها توسط شهرداری‌ها تامین و حمایت شده و بدون حمایت شهرداری‌ها قادر به ادامه فعالیت خود نیستند.

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان گفت:مشکل عمده‌ای که شهرداری‌ها با آن روبرو هستند، آن است که بیش از 90 درصد درآمد آنها به صدور پروانه‌های ساختمانی وابستگی دارد.

نظر شما