شناسهٔ خبر: 33935982 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حزب مغربی: معامله قرن، جانبداری مطلق آمریکا از اسرائیل است

تهران- ایرنا - حزب "عدالت و توسعه" مغرب بامداد دوشنبه در مخالفت با مواضع دولت کشورش اعلام کرد که معامله قرن جانبداری یکجانبه و مطلق کاخ سفید از رژیم صهیونیستی و در تعارض آشکار با الزامات حقوق بین الملل و قوانین جامعه جهانی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اناتولی ترکیه، این حزب در بیانیه ای در خصوص آخرین تحولات فلسطین بویژه مسائل مربوط به تلاش برخی کشورها برای اجرای معامله موسوم به معامله قرن ابراز نگرانی شدید کرده است.

این بیانیه اضافه کرد: معامله قرن تهدیدی روشن علیه حقوق تاریخی و مشروع ملت فلسطین است و به شرایط قانونی بیت المقدس آسیب می‌زند.

بیانیه حزب عدالت و توسعه مغرب در حالی منتشر می شود که مغرب وزیر دارایی اش را به بحرین فرستاد تا در کنفرانس منامه که روزهای چهارم و پنجم تیرماه در منامه و با عنوان "صلح به خاطر رونق اقتصادی" برگزار شد، شرکت کند.

پیش از برگزاری کنفرانس منامه، رباط پایتخت مغرب ۲۳ ژوئن (دوم تیرماه) صحنه تظاهرات گسترده در مخالفت با معامله ننگین قرن و کنفرانس ضد فلسطینی بحرین بود.

کنفرانس اقتصادی بحرین که نخستین مرحله از اجرای " معامله ننگین قرن" است در سایه تحریم گسترده گروه‌های مختلف فلسطینی و بسیاری از کشورهای عربی برگزار شد.

معامله قرن، طرحی آمریکایی است که در آن بیت المقدس و بخش‌های اشغالی از کرانه باختری که شهرک‌های صهیونیست نشین در آنها ساخته شده، به رژیم اشغالگر واگذار و بازگشت فلسطینی‌ها به سرزمینی مادری شأن کلاً منتفی خواهد شد.

این طرح همچنین شامل چشم‌پوشی فلسطینی‌ها از حق بازگشت به سرزمین خود و تعیین منطقه "ابودیس" به عنوان پایتخت کشور فلسطین است؛ طرحی که با خشم بسیاری از گروه‌های فلسطینی، مردم کشورهای عربی و شخصیت‌های مختلف جهان رو به رو شده است.

نظر شما