شناسهٔ خبر: 33925015 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران:

راهکار شهرداری برای حذف دستفروشان مترو

پورسیدآقایی گفت: به مدیران مترو ابلاغ کردیم که اگر بساط دستفروشی در هر ایستگاهی ببینیم مدیر آن ایستگاه برکنار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری شبستان، «محسن پورسید آقایی» در حاشیه جلسه امروز شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران در خصوص طرح ترافیک جدید گفت: با روش های مختلف امکان قرائت پلاک های مخدوش وجود دارد.

 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه طرح مقابله با پلاک های مخدوش از هفته جاری توسط پلیس راهور با شدت اجرا می شود، گفت: دوربین های خروجی نیز پلاک های خودروها را رصد می کنند.

 

وی با بیان اینکه برخی دوربین های داخل طرح پلاک های مخدوش را ثبت و خواهند خواند، خاطرنشان کرد: علاوه بر دوربین های ورودی و خروجی طرح های ترافیکی تهران در داخل محدوده نیز دوربین نصب کرده ایم.

 

وی در خصوص طرح پارک حاشیه ای نیز گفت: ساماندهی پارک حاشیه ای در تهران همواره انجام می شده است با این تفاوت که پیش از این توسط پارک بان ها انجام می شد.

 

پورسید آقایی با بیان اینکه طرح پارک حاشیه ای هوشمند در منطقه 2 در حال اجرا است، گفت: پارک خودروها تا 30 دقیقه اول رایگان است و پس از آن طبق نرخ مصوب شورا، مالک خودرو باید هزینه پرداخت کند.

 

معاون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران در خصوص نرخ کرایه تاکسی گفت: تسهیلات داخل خودرو یعنی در تابستان کولر و در زمستان باید بخاری کار کند که برخی رانندگان به دلیل مشکلات فنی خودرو کولر روشن نمی کنند، تخلف می کنند.

 

پورسید آقایی در خصوص خودروهای دودزا در تهران نیز گفت: خودروهایی که علنا دودزا هستند توسط پلیس راهور توقیف می شوند و اگر این خودروها معاینه فنی نداشته باشند، روزانه 50 هزار تومان جریمه می شوند.

 

معاون شهردار تهران با بیان اینکه شهروندان اگر عکس خودرویی که معاینه فنی گرفته اما خراب شده را ارسال کنند، افزود: با این گزارش معاینه فنی خودروی مذکور باطل می شود و مالک خودرو باید برای دریافت معاینه فنی اقدام کند. سخت گیری ما در مورد اتوبوس ها بیشتر است.

 

پورسید آقایی با بیان اینکه در دو هفته اول اجرای طرح ترافیک جدید ترافیک محدوده کاهش پیدا کرده و در برخی ساعات نیز تا 40 درصد کاهش ترافیک را داشتیم، خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح، سرعت متوسط خودروها نیز افزایش یافته است.

 

معاون شهردار تهران در ادامه از ثبت نام یک میلیون و 600 هزار نفر در سامانه تهران من خبر داد و گفت: پیش بینی می کنیم این تعداد به دو میلیون نفر هم برسد.

 

وی افزود: 70 هزار نفر از ساکنان محدوده طرح در سامانه تهران من ثبت نام کرده اند و در مجموع روزانه 30 تا 40 هزار نفر در این سامانه ثبت نام می کنند.

 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری در ادامه درباره دستفروشی در مترو نیز گفت: برخورد با دستفروشی در ایستگاه های مترو با جدیت پیگیری می شود، به طوری که به مدیران ایستگاه ها ابلاغ کرده ایم که اگر بساط دستفروشی در هر ایستگاهی ببینیم، مدیر آن ایستگاه برکنار می شود.

 

پورسید آقایی با بیان اینکه خود شهروندان باید در خصوص دستفروشان تصمیم بگیرند، افزود: تا زمانی که از دستفروش خرید می کنیم و بساط گستران سود خوبی دارند، پدیده دستفروشی ادامه خواهد داشت.

 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران خاطرنشان کرد: نمی توانیم دستفروشان را تعقیب کنیم و مردم باید در مبارزه با این معضل با ما همکاری کنند. 

نظر شما