شناسهٔ خبر: 33916055 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ایجاد کانال بانکی در هند در راستای مبادله کالا به کالا این کشور با ایران

دارمندرا گفت: یک کانال بانکی در هند ایجاد کردیم که با اتاق بازرگانی ایران و هند ارتباط دارد تا با کمک آن مبادله کالا به کالا انجام شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی، گادام دارمندرا سفیر کشور هندوستان امروز در جلسه تشریح پتانسیل ها، فرصت‌های سرمایه گذاری و حمل و نقل کالا‌های ترانزیتی از طریق بندر چابهار اظهار کرد: چابهار بیشتر از یک نشانه برای دولت هند در رابطه با مسائلی که دنبال می‌کند اهمیت دارد.

وی افزود: باید به صورت شفاف پیرامون تعهداتی که در رابطه با چابهار وجود دارد صحبت شود.

بیشتر بخوانید: برآورد یک میلیارد تومانی خارج سازی مغروقه‌ها/ میزان مغروقه‌های بندر خرمشهر به ۲۴ فروند می‌رسد 

سفیر هندوستان در ایران نیز با اشاره به اینکه ما باید خط اعتباری قرارداد کوتاه مدت و قرارداد بلندمدت را در حالت یک پکیج واحد در نظر بگیریم اظهار داشت: من قبول دارم که زمان را از دست داده ایم و ۱۸۰ روز از شروع کار گذشته است.

دارمندرا بیان کرد: کشور‌هایی نظیر تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان و سایر کشور‌های حوزه CIS می‌توانند در این بندر جایگاه داشته باشند و کالا‌های مورد نیاز خود را به بهترین شیوه حمل و نقل کنند.

وی با بیان اینکه کشور هندوستان و افغانستان پیگیری‌های مکرری در خصوص مستثنی کردن بندر چابهار از تحریم‌ها کردند، اما همچنان مسئله بانک‌ها چالش ساز است، مطرح کرد: در طول یک سال گذشته تجارت ایران و هند ۳۰ درصد رشد داشته است و به رقمی حدود ۱۷ میلیارد دلار در سال رسیده است.

دارمندرا کشور هندوستان را یکی از ارائه کنندگان اصلی کالا‌های اساسی به ایران برشمرد و افزود: یک کانال بانکی در هند ایجاد کردیم که با اتاق بازرگانی ایران و هند ارتباط دارد تا نوعی مبادله کالا به کالا انجام شود.

وی تأکید کرد: با توجه به رشدی که در تجارت ما وجود دارد همچنان بنادر هند و چابهار بنادر مهمی هستند و آنچه را که تعهد کرده ایم حتما انجام می‌دهیم.

سفیر هندوستان  گفت: اگرچه در رابطه با اقلامی که در کشور‌های ثالث ساخته می‌شود همچنان با مشکل مواجه هستیم، اما این موضوع باعث توقف انجام تعهداتمان نخواهد شد و تمامی تعهدات ما با اولویت پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/

 تجارت ایران و هند در طول یک سال گذشته، ۳۰ درصد رشد داشته است

نظر شما