شناسهٔ خبر: 33911497 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبر

صاحب‌خبر -

 لندن خبر توقيف نفتکش انگليسي در خليج فارس را رد کرد

اداره عمليات تجارت دريايي انگليس به اخبار منتشر شده در خصوص توقيف يک کشتي انگليسي در خليج فارس واکنش نشان داد.

به گزارش مهر به نقل از ديلي استار، اداره عمليات تجارت دريايي انگليس خبر توقيف نفتکش «پاسيفيک ويجر» (Pacific Voyager) در خليج فارس و در نزديکي آب هاي ايران را رد کرد و اعلام داشت: اين نفتکش با مشکلي مواجه نشده و بر اساس يک روند معمولي توقف کرده و کاملاً ايمن است و به حرکت خود ادامه مي دهد.

چند کاربر در توئيتر مدعي شده بودند که ايران نفتکش پاسفيک ويجر را توقيف کرده است.

مطرح کردن اين ادعا با توجه به توقيف نفتکش گريس1 در جبل الطارق خبرساز شده بود.

بدون توجه به بدعهدي اروپا؛

لوکزامبورگ خواستار عدم غني‌سازي اورانيوم فراتر از سطح مجاز توسط ايران شد

وزير امور خارجه لوکزامبورگ بدون توجه به بدعهدي اتحاديه اروپا به الزامات برجامي‌اش از جمهوري اسلامي خواست که فراتر از سطح مجاز، به غني‌سازي اورانيوم ادامه ندهد.

به گزارش آنا از خبرگزاري فرانسه، ژان اسلبورن از ايران خواست تا به پايبندي خود به توافق هسته‌اي ادامه دهد.

اين مقام اروپايي بدون توجه به بدعهدي‌هاي قاره سبز در برجام، نسبت به «آغاز غني‌سازي اورانيوم فراتر از سطح مجاز» هشدار داد.

اسلبورن افزود: چنانچه ايران از سطح مجاز غني‌سازي – 3,67 درصد- فراتر رود، مکانيسمي که در برجام براي اين موضوع ديده شده، فعال مي‌شود تا چارچوبي قوي را براي کارشناسان و نمايندگان سياسي به‌منظور حل‌وفصل آن ايجاد کند.وي مدعي شد که ايران بايد به الزامات برجامي خود پايبند بماند اما چنانچه تعهداتش را ناديده بگيرد، اين موضوع به روابط و مناسبات ايران و اتحاديه اروپا لطمه خواهد زد.

تکرار اظهارات ترامپ درباره ايران

رئيس جمهور آمريکا در اظهاراتي تکراري بار ديگر خطاب به ايران گفت که اين کشور بايد خيلي خيلي محتاط باشد.

به گزارش ايسنا، دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا پيش از سفرش به نيوجرسي در جمع خبرنگاران در کاخ سفيد در پاسخ به سوالي درباره ايران، تنها گفت: بايد ببينيم درباره اين کشور چه پيش مي‌آيد. ايران بايد خيلي خيلي محتاط باشد.

در ادامه سياست‌هاي خصمانه دولت آمريکا درقبال کشورمان ترامپ پيش از اين نيز به ايران درباره تبعات اقدامات مرتبط با برجام هشدار داده و آن را تهديدآميز خوانده بود.

اما اين در حالي است که آمريکا با خروج از برجام و بازگرداندن تحريم‌ها عليه ايران خود آغاز کننده تنش‌ها ميان دو کشور و سپس عامل تصميم ايران براي کاهش اجراي تعهدات برجامي‌اش به شمار مي‌آيد.

هدف از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) که به تصويب شوراي امنيت سازمان ملل نيز رسيده است، رفع تحريم‌ها در ازاي محدوديت برنامه هسته‌اي ايران بود اما واشنگتن با نقض توافق و بازگرداندن تحريم‌ها عملاً هدف اصلي توافق را زير سوال برد و آن را زير پا گذاشت.

برچسب‌ها:

نظر شما