شناسهٔ خبر: 33892081 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

نام‌گذاری خیابانی به نام اولین نمایشنامه‌نویس ایرانی

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز، از نام گذاری خیابان یا میدانی به نام میرزاآقا تبریزی و یک مجموعه فرهنگی به نام ایوب آقا خانی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، حجت الاسلام احمد حمیدی برگزاری این رویداد را در استان اقدامی شایسته دانست و گفت: این رویداد دارای ویژگی های خاص و منحصر به فردی بود و البته دارای تفاوت چراکه یک انجمن مردم نهاد پیشتاز برگزاری شد و توانست آن را به شکل احسن به مرحله پایانی برساند.

وی ابراز کرد: میرزا آقا تبریزی یکی از آغازگران نمایشنامه نویسی و اولین نمایشنامه‌نویس فارسی زبان ایران است؛ از این رو در راستای اهمیت‌ دهی به مواریث فرهنگی و بنیان‌گذاران هویت معاصر شهر تبریز، ناگزیر از پرداختن به چهره‌های موثر و رفع غبار فراموشی از یاد و نام آنها هستیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: جشنواره میرزاآقا تبریزی به نوعی وحدت و همبستگی ملی را تقویت می کند.

حمیدی تاکید کرد: یکی دیگر از ویژگی های بارز این رویداد هنری آن است که جایزه را به نام هنرمند زنده در نظر گرفته اند که این امر بسیار ستودنی است.

وی ادامه داد: همان طور که می دانید ما در حوزه تولید متون با ضعف و کاستی هایی مواجه ایم که باید برای رفع مشکلات چاره اندیشی شود.

حمیدی از نام گذاری خیابان یا میدانی به نام میرزاآقا تبریزی و یک مجموعه فرهنگی به نام ایوب آقاخانی خبرداد و افزود: مصمم هستیم به نام میرزاآقا تبریزی یک خیابان یا یک میدان و همچنین یکی از مجموعه های فرهنگی خود را نیز حتما به نام ایوب اقاخانی نامگذاری می کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز یادآور شد: برگزاری چنین جشنواره‌هایی نه تنها خوب، بلکه حیاتی است چراکه این فستیوال ها در حقیقت تشویقی خواهند بود برای تولید متون نمایشی ملی و بومی مانند خونی در رگ‌های نمایش، همچنین باعث حیات و زندگی بیشتر این هنر باارزش و دارای قدمت خواهد بود.

46

نظر شما