شناسهٔ خبر: 33882380 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه

اگر وحدت مسلمین حفظ شود استکبار جرات نگاه چپ به هیچ مسلمانی را ندارد

خبرگزاری صداوسیما

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با تاکید بر یکپارچگی امت اسلامی گفت: اگر وحدت مسلمین حفظ شود استکبار جرات نگاه چپ به هیچ مسلمانی را ندارد

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه آیت‌الله شیخ‌مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در خطبه های امروز نماز جمعه ضمن دعوت همگان به تقوای الهی و عدالت و پرهیزکاری با اشاره به فرا رسیدن موسم حج و سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با حجاج و کارگزاران حج اشاره کرد ، و اظهار داشت: رهبر انقلاب در این دیدار نکاتی را تذکر دادند از جمله اینکه وجود مفاهیم سیاسی حج مثل وحدت، دفاع از مظلومین و برائت از مشرکین لازم و ضروری است چرا که در قرآن بر آنها تاکید شده است.
خطیب جمعه کرمانشاه بیان داشت: اگر وحدت میان ۱.۵ میلیارد مسلمان در جهان حفظ شود آمریکا جرات ندارد به آنها بگوید شما همانند گاو شیرده هستید و از آنها سوء استفاده کند، مگر می‌شود در قبال جنایاتی که در حق مسلمانان می‌شود سکوت کرد، سکوت در برابر ظلم جایز نیست.
امام جمعه کرمانشاه با اشاره به تذکر مقام معظم رهبری در مورد دفاع از مظلوم و برائت از مشرکان و وحدت،گفت: مقام معظم رهبری خواهان این هستند که مفاهیم سیاسی در حج گفته شود و به حجاج سفارش کردند با متانت، وقار و سنگینی به جمهوری اسلامی آبرو ببخشند .
وی با بیان اینکه کسانی که در حج شرکت می‌کنند حکم نماینده کشور را دارند، گفت: مقام معظم رهبری حرف کسانی که می‌گویند حج را سیاسی نکنید را حرف اشتباهی می‌دانند و مطابق با دستورات اسلام نیست.
نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه با یادآوری مناسبت‌های ربوده شدن دیپلمات‌های ایرانی توسط صهیونیست‌ها و روز قلم و همچنین روز مالیات در 14 تیرماه و روز تجلیل از امام‌زادگان در روز پنجم ذی‌القعده این ایام را گرامی داشت و تصریح کرد: ما باید اهل مطالعه و نوشتن باشیم و همین قلم بود که اسلام را حفظ کرد.
وی با اشاره به اهمیت قطع وابستگی به در آمد نفت نیز پرداخت مالیات، از تمام کسانی که مالیات بر ذمه آ‌نهاست خواست با پرداخت مالیات زمینه قطع وابستگی به نفت را فراهم آورند.
خطیب جمعه کرمانشاه تصریح کرد: دوستی با خدا جزو با بندگی و اطاعت ممکن نیست و اگر بخواهیم با سلامت از دنیا بگذریم باید با خداوند ارتباط گرمی داشته باشیم.
وی در پایان همگان را به معامله با خدا و عشق ورزیدن به او و همچنین ترک معصیت و پرهیزگاری فراخواند.

نظر شما