شناسهٔ خبر: 33880706 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افزایش ۳۰۰ تومانی نرخ مرغ در بازار/ قیمت مرغ به ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان رسید

چهار آیین از افزایش ۳۰۰ تومانی نرخ مرغ خبر داد و گفت: متوسط نرخ هر کیلو مرغ گرم ۱۲ تا ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان است.

صاحب‌خبر -

افزایش ۳۰۰ تومانی نرخ مرغ در بازار/ قیمت مرغ به ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان رسیدبرومند چهار آیین عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی در گفت وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از افزایش ۳۰۰ تومانی نرخ مرغ از ابتدای هفته در بازار خبر داد و گفت: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۸ هزار و ۵۰۰ تا ۸ هزار و ۸۰۰ و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۲ تا ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان است.

وی کمبود عرضه ناشی از افزایش دمای هوا و کاهش وزن گیری مرغ‌های در حال پرورش را عامل اصلی نوسان قیمت در بازار اعلام کرد و افزود: با توجه به شرایط کنونی عرضه و تقاضا پیش بینی می‌شود که نرخ مرغ ظرف روز‌های آتی به قیمت واقعی خود در بازار برسد.

چهار آیین نرخ واقعی هر کیلو مرغ زنده را ۹ هزار و ۸۰۰ و مرغ آماده به طبخ را ۱۴ هزار تومان با تلورانس ۵ درصد افزایش یا کاهش اعلام کرد و گفت: این در حالی است که هم اکنون مرغداران در فروش هر کیلو مرغ با زیان یک هزار تومانی در بازار روبرو هستند.

بیشتر بخوانید: انتقاد تولیدکنندگان از ثبات نرخ مرغ در ۶ ماه گذشته/ همگرایی بخش دولتی و خصوصی برای مقابله با تحریم امری ضروری است

عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی درباره آخرین تعیین تکلیف اعلام قیمت مصوب مرغ در بازار بیان کرد: بنابر پیگیری‌های صورت گرفته، قرار است ستاد تنظیم بازار نرخ مصوب ۱۳ هزار تومان را برای فروش هر کیلو مرغ منجمد اعلام کند، اما هنوز در ارتباط با مرغ گرم و زنده تصمیماتی اتخاذ نکرده است.

وی با اشاره به اینکه بازار نهاده‌های دامی همچنان آشفته است، اظهار کرد: هم اکنون هر کیلو کنجاله سویا با نرخ ۳ هزار و ۵۰۰ و ذرت یک هزار و ۸۰۰ تومان در بازار آزاد به مرغداران عرضه می‌شود که با نرخ مصوب خود فاصله معناداری دارد.

چهار آیین در پایان با انتقاد از افزایش نامتعارف هزینه‌های حمل و نقل گفت: کرایه‌های حمل و نقل نسبت به ماه‌های اخیر حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد بالا رفته است، که این امر در افزایش قیمت تمام شده تولید تاثیر بسزایی دارد.

انتهای پیام/

  ستاد تنظیم بازار نرخ مصوب ۱۳ هزار تومان را برای فروش هر کیلو مرغ منجمد اعلام خواهد کرد

نظر شما