شناسهٔ خبر: 33874903 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

وزیر جهاد کشاورزی:

ظرفیت سردخانه‌های کشور به ۵میلیون تن رسید

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در سال ٩٢ ظرفیت سردخانه‌های کشور ٢ میلیون تن بود اما با اقدامات انجام شده هم اکنون این ظرفیت به پنج میلیون تن رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، محمود حجتی عصر پنجشنبه در ادامه سفر یک روزه خود به استان همدان در آئین بهره برداری سردخانه، سورتینگ و بسته بندی ۱۵ هزار تنی سیب زمینی در شهرستان رزن، توسعه سرمایه گذاری در صنایع تبدیلی و سردخانه‌ها را کمک بزرگی به کشاورزان به خصوص در فصل تولید و برداشت محصول دانست.

وی با تاکید بر ضرورت سرعت بخشیدن در صدور مجوزها و توسعه صنایع تبدیلی کشاورزی گفت: با ایجاد زنجیره تولید فاصله تولید محصولات کشاورزی تا مصرف کننده کاهش می‌یابد.

حجتی ادامه داد: با ایجاد زنجیره‌های تولید اعم از جمع آوری، فرآوری و ایجاد صنایع تبدیلی، ضمن ایجاد ارزش افزوده برای تولیدکنندگان، فاصله قیمت تولید تا مصرف محصولات کشاورزی کم و کوتاه‌تر می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه نامه‌ای توسط یکی از کشاورزان به دستم رسید که متأثر شدم عنوان کرد: در این نامه قید شده بود که من مالک ۲۰۰ هکتار زمین هستم که در آن سوله ای برای نگهداری کاه و ماشین آلات کشاورزی ایجاد کرده‌ام که به دلیل تغییر کاربری تخریب خواهد شد.

حجتی اظهار داشت: ایجاد صنایع تبدیلی، سردخانه‌ها، انبارهای محصول و تجهیزات و هرگونه فعالیت و ساخت و ساز در راستای افزایش راندمان و ارتقای تولید و ارزش افزوده محصولات کشاورزی و ایجاد پایداری تولید در بخش کشاورزی تغییرکاربری اراضی کشاورزی محسوب نمی‌شود.

وی اضافه کرد: تغییر کاربری به معنای از بین بردن شرایط تولید است اما ایجاد چنین مکان‌هایی کمک به تولید و تولید کننده است.

سردخانه بالای صفر ۱۵ هزار تنی عصر پنجشنبه با حضور وزیر جهاد کشاورزی در اراضی امیرآباد شهرستان رزن با قابلیت ذخیره سازی ۲۰ هزار تن سیب زمینی و پیاز در سال در زمینی به مساحت ۵۶ هزار و ۶۳۸ متر مربع و زیربنای ۱۰ هزار و ۵۲۸ مترمربع بهره برداری شد.

برچسب‌ها:

نظر شما