شناسهٔ خبر: 33862277 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

حرکت بانوان مشهدی به سمت بارگاه رضوی برای گلباران حرم در سالروز ولادت حضرت معصومه(س)

مراسم گلباران حرم رضوی در روز ولادت حضرت معمومه(س) با اجتماع بانوان مشهدی در عرصه میدان شهدا آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به عرصه میدان شهدا که نزدیک می‌شوی از دور صدای مداح که صلوات خاصه امام رضا(ع) را می‌خواند کاملا به گوش می‌رسد. 

سعی می‌کنی سریع‌تر خود را به‌عرصه میدان برسانی تا لحظه‌ای از شکوه به‌یاد ماندنی صبح ولادت فاطمه معصومه(س) را از دست ندهی.

سایه‌بان‌هایی سبز رنگ برای رفاه حال ارادتمندان به خواهر و برادری که ایران را به بهشت دنیا تبدیل کرده‌اند، تعبیه شده است و جمعیت بسیاری از بانوان را در میان خود جای داده است.

بعد از خواندن صلوات خاصه، مداح شروع به خواندن مداحی و عرض چشم‌روشنی به‌حضرت رضا(ع) می‌کند و جمعیت یک صدا می‌خوانند: چشم تو روشن یا امام رضا ... 

پرچم‌های زرد، آبی، نارنجی رنگی که با نوشته‌های مختلف از القاب حضرت معصومه(س) تا امام رضا(ع) و تبریک دهه کرامت زینت داده شده، در دستان جمعیت وجود دارد و همراه با گل‌های مریم و رز قرمز روی دست‌ها دیده می‌شود.

اکنون مداح می‌خواهد تا همه قیام کنند و به سمت حرم مطهر شمس‌الشموس راهی شوند، جمعیت به آرامی شروع به حرکت می‌کند، آنها با نوای چشم تو روشن یا امام رضا(ع) راهی بهشت دنیا می‌شوند.

عطر خوشی در هوا پیچیده و یادآور روزی است که برکتی از سوی خدا به خانه موسی ابن جعفر پا نهاد، دختربچه‌هایی که در این مراسم شرکت کرده‌اند بسیار خوشحال و سرشار از شور و شوق هستند، روز دختر است آنها که ضمیری پاک دارند و خود را به حضرتش نزدیک‌تر می‌دانند بسیار خوشحال‌تر هستند.

کم‌کم  جمعیت به حرم مطهر برادر حضرت معصومه(ع) نزدیک می‌شوند تا این میلاد خجسته را به حضرت رضا(ع) تبریک بگویند و از امام مهربانی‌ها صله لطف و رحمت بگیرند.

فاطمه یاسری دختری نوجوانی است که از حضور در این مراسم بسیار خوشحال است و می‌گوید: این اولین باری است که در مراسم گلباران حرم در روز ولادت حضرت معصومه شرکت می‌کنم و حس و حالی دارم که اصلا نمی‌توانم بیانش کنم.

به سراغ یک دختر نوجوان دیگر می‌روم، او که ستایش توکلی نام دارد، می‌گوید: من و دوستانم از طرف مرکز فرهنگی محله یمان به این مراسم آمده‌ایم.

وی که 12 سال سن دارد ادامه می‌دهد: من سال قبل هم در این مراسم شرکت کردم، اما امسال با دوستانم آمدم تا آنها هم در این جشن و روزی که امام رضا(ع) خوشحال است، خوشحال باشند.

ستایش می‌گوید: وقتی حرم را دیدم احساس کردم، امام رضا(ع) هم این روز را به من تبریک گفتند، چراکه به لطف خدا توانستم امسال هم در گلباران حرم شرکت کنم. 

جمعیت به حرم می‌رسند، آنها بار دیگر صلوات خاصه امام رضا(ع) در فضا طنین می‌اندازد.

همگی به سمت رواق حرم مطهر رضوی حرکت می‌کنند تا بعد از گلباران حرم در مراسم ویژه این روز که با سخنرانی حجت‌الاسلام سرلک و برنامه مداحی همراه است، شرکت کنند.

انتهای پیام/ 70061

نظر شما