شناسهٔ خبر: 33851756 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

معاون مدیریت پشتیبانی وامور مجلس اوقاف کشور؛

ساختار سازمان اوقاف بازنگری می‌شود+فیلم

خبرگزاری صداوسیما

سازمان دهی موقوفات و ارائه آموزش های تخصصی به واقفان از جمله برنامه های سازمان اوقاف و امورخیریه کشور است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز کهگیلویه وبویراحمد، معاون مدیریت پشتیبانی وامور مجلس اوقاف کشورساختار سازمان اوقاف بازنگری می‌شود در دیدار با  نماینده ولی فقیه در استان گفت:سازمان اوقاف کشور سازمان دهی موقوفات را در اولویت کاری خود دارد و قرار است آموزش های تخصصی به واقفان ارائه شود.
علیرضا هوشیار با بیان اینکه پیش بینی شده هزینه ای را که واقف پرداخت می کند در  شهر یا استان واقف هزینه شود افزود: اجرای طرح های دانش بنیان نیز از دیگر برنامه های اوقاف و امور خیریه کشور است که در این طرح موقوفه هایی که احداث شده اند و نیازمند سرمایه گذاری هستند تجاری سازی می شوند.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان هم در این دیدار گفت: 25 بقعه متبرکه شاخص در کهگیلویه وبویراحمد وجود دارد که همه ساله پذیرای گردشگران داخلی و خارجی هستند.ساختار سازمان اوقاف بازنگری می‌شود
حجت الاسلام جنتی پور افزود: فرهنگ وقف در این استان آن طور که باید، تبیین نشده چرا که در استان موقوفه شاخصی وجود ندارد.
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه در کهگیلویه و بویراحمدا نیروهای کارآمد بیشتری برای اوقاف و امور خیریه نیاز است گفت: باید تلاش شود تا سیستمی کردن فریضه وقف نتیجه معکوسی نداشته باشد.
آیت الله ملک حسینی با اشاره به اینکه بودجه فرهنگی وقف در استان بسیار اندک است افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت کار فرهنگی را دارد و لازم است بودجه فرهنگی بیشتری به این استان اختصاص داده شود .
 وی با ضروری خواندن ورود موثر سازمان اوقاف در حوزه اشتغال و تولید ادامه داد: سازمان اوقاف در رونق تولید ملی می تواند سهم داشته باشد.
<div id="video-display-embed-code_3686481"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2466108/3686481?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما