شناسهٔ خبر: 33844979 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

عریقات: حاضران در نشست منامه با معامله قرن اعلام مخالفت کنند

دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین از کشورهایی که در نشست منامه شرکت کرده‌اند خواست تا صراحتا مخالفت خود را با طرح «جرد کوشنر» اعلام کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «صائب عریقات» مذاکره‌کننده ارشد فلسطینی شب گذشته (سه‌شنبه) در صفحه توئیتر خود از کشورهای شرکت کننده در نشست منامه خواست تا صراحتا مخالفت خود را با طرح موسوم به «معامله قرن» اعلام کنند.

او نوشت: «هر کسی که در کارگروه منامه حضور یافت باید توضیح دهد که حضورش در منامه به معنای تأیید تلاش‌های کوشنر برای قانونی جلوه دادن شهرک‌نشینی و یهودی‌سازی نیست».

رهبران فلسطینی در هفته‌های گذشته به طور کم سابقه‌ای علیه طرح «معامله قرن» و نشست منامه و تلاش‌هایی که از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی در این راستا صورت می‌گیرد، موضع گرفته‌اند.

کارگروه «صلح برای شکوفایی» به عنوان اولین گام برای اجرای بخش اقتصادی طرح «معامله» قرن در چهارم و پنجم تیرماه در منامه برگزار شد. نشستی که از سوی تمامی رهبران فلسطینی از همه طیف‌ها تحریم شد و «محمود عباس» شرکت کنندگان در این نشست را «خائن» توصیف کرد.

در این نشست نمایندگان کشورهای عربستان سعودی، امارات، مصر، قطر، اردن، مغرب به اضافه بحرین حضور داشتند. همچنین نمایندگان آمریکا، اتحادیه اروپا، صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی نیز شرکت کردند. اساس این نشست، طرح 40 صفحه‌ای بود که دولت آمریکا آن را به عنوان بخش اقتصادی طرح «معامله قرن» اخیرا منتشر کرده است. (جزئیات بیشتر)

از سوی دیگر «اسرائیل کاتص» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی روز گذشته در خلال یک کنفرانس امنیتی مدعی شد که نشست هفته گذشته منامه پایان دوره کنونی در تاریخ نزاع فلسطینی -اسرائیلی است.

به نوشته روسیا الیوم، او افزود: «آنچه در بحرین در یک هفته پیش رخ داد، این احساس را به دست می‌دهد که همکاری آشکاری در خصوص منافع همگانی به وجود آمده است... متأسفانه رهبران فلسطینی در این نشست غائب بودند و معتقدم این، اشتباهی از جانب آن‌ها بود».

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی همچنین مدعی شد، اوضاع تغییر خواهد کرد، چرا که رهبران فلسطینی و دیدگاه آنها عوض خواهد شد.

انتهای پیام/ص

نظر شما