شناسهٔ خبر: 33827204 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

جانشین جدید ستادکل و رئیس جدید سازمان بسیج مستضعفین را بیشتر بشناسیم

حضرت آیت الله خامنه‌ای در احکام جداگانه‌ای امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی را به سِمت جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح و سردار سرتیپ غلامرضا سلیمانی را به سمت رئیس سازمان بسیج مستضعفین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب کردند.

صاحب‌خبر -

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، حضرت آیت الله خامنه‌ای در احکام جداگانه‌ای امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی را به سِمت جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح و سردار سرتیپ غلامرضا سلیمانی را به سمت رئیس سازمان بسیج مستضعفین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب کردند.
 

**سوابق جانشین جدید رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح

 
امیر سرتیپ محمدرضا قرایی آشتیانی در سال ۱۳۵۸ به استخدام ارتش جمهوری اسلامی ایران درآمد و وارد دانشکده افسری نیروی زمینی شد.

وی پس از طی دور‌های مقدماتی رسته پیاده در مرکز آموزش پیاده شیراز به لشکر ۲۳ نیرو‌های مخصوص منتقل شد و دوره‌های مختلف نیرو مخصوص، چتربازی، تکاوری، کوهستان و غواصی را پشت سر گذاشت.

امیر قرایی آشتیانی در طول سالیان دفاع مقدس رده‌های فرماندهی را پشت سر گذاشته و دوره‌های علمی را در دانشکده فرماندهی و ستاد ارتش و دکترای مدیریت دفاعی را در دانشگاه عالی دفاع ملی با موفقیت طی کرده است.
 
جانشین جدید ستادکل و رئیس جدید سازمان بسیج مستضعفین را بیشتر بشناسیم

امیر قرایی آشتیانی در سال ۱۳۸۴ از سوی فرمانده معظم کل قوا به جانشینی فرمانده کل ارتش و در سال ۱۳۹۲ به معاونت بازرسی ستادکل نیرو‌های مسلح منصوب شد.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش و معاونت آماد و پشتیبانی ستادکل نیرو‌های مسلح از دیگر مسئولیت‌هایی است که امیر قرایی آشتیانی تاکنون بر عهده داشته است.
بیشتر بخوانید:

**سوابق رئیس جدید سازمان بسیج مستضعفین

 
سردار غلامرضا سلیمانی نیز پیش از این از سال ۱۳۸۵ فرماندهی سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان را بر عهده داشت که در سال ۱۳۹۶ از سوی فرمانده معظم کل قوا به درجه سرتیپ تمامی نائل آمد.
 
جانشین جدید ستادکل و رئیس جدید سازمان بسیج مستضعفین را بیشتر بشناسیم

سردار سلیمانی متولد شهر فارسان در استان چهارمحال و بختیاری است و سابقه فرماندهی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان و سپاه ثارالله استان کرمان را در کارنامه خود دارد.

فرماندهی لشکر عملیاتی ۱۴ امام حسین (ع) استان اصفهان از دیگر سوابق سردار سلیمانی است.

سردار سلیمانی همچنین دانش آموخته دانشکده فرماندهی و ستاد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.
 
جانشین جدید ستادکل و رئیس جدید سازمان بسیج مستضعفین را بیشتر بشناسیم

سردار غلامرضا سلیمانی در کنار سردار سلامی

نظر شما