شناسهٔ خبر: 33786643 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

ایران در رده دوم و پایان مرحله مقدماتی لیگ ملت ها

تیم ملی والیبال ایران در آخرین دیدار مرحله مقدماتی لیگ ملت های 2019 با حساب 3 بر صفر مغلوب آمریکا شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
هفته پایانی مرحله گروهی رقابت های والیبال لیگ ملت ها امروز (یکشنبه) ادامه یافت و تیم ملی کشورمان 3 به صفر، نتیجه را به آمریکا واگذار کرد، تیم ایران با 12 برد و 36  امتیاز در مکان دوم جدول رده بندی ایستاد و به امید انتقام در شیکاگو  به مرحله نهایی صعود کرد.
 
کولاکوویچ امروز از ترکیب ابتدایی سعید معروف، پوریا یلی، علی اصغر مجرد، میلاد عبادی پور، فرهاد قائمی، مسعود غلامی و محمدرضا حضرت پور(لیبرو) استفاده کرد. 
ایران در رده دوم و پایان مرحله مقدماتی لیگ ملت ها 
 
بلندقامتان ایرانی که تا قبل از بازی‌های امروز، از 14 مسابقه 12 برد کسب کرده بودند، در آخرین گام از دور مقدماتی به مصاف آمریکا رفتند.
شاگردان کولاکوویچ که رتبه دوم خود در پایان دور مقدماتی را قطعی می دانند، امشب(یکشنبه 9 تیر98)برای کسب سیزدهمین برد و اندک شانس صدرنشینی در صورت برتری مقابل آمریکا و شکست برزیل برابر ایتالیا به زمین پای گذاشتند.

تیم ملی آمریکا بعنوان میزبان دور نهایی که تا قبل از دیدار تشریفاتی امروز با ایران 8 برد به دست آورده بود، با نفرات اصلی خود به بلغارستان نیامد. حتی سرمربی این تیم به همراه بازیکنان اصلی در آمریکا باقی ماند تا شاگردان خود را مهیای حضور قدرتمند در مرحله نهایی کند.

"ایگور کولاکوویچ" سرمربی تیم ملی ایران نیز مثل بازی با بلغارستان از نفرات اصلی در زمین استفاده نکرد؛ اما بازیکنان ذخیره ایران مقابل میزبان هفته پنجم نشان دادند توانایی انجام کارهای بزرگ را دارند.  
ایران در رده دوم و پایان مرحله مقدماتی لیگ ملت ها
در دیگر دیدارها، روسیه سه به صفر چین را شکست داد ، آرژانتین با همین نتیجه بر استرالیا پیروز شد ، ژاپن 3 به 2  از سد آلمان گذشت و لهستان 3 به صفر پرتغال را مغلوب کرد، صربستان نیز رو در روی بلغارستان قرار گرفت و در ادامه کانادا با فرانسه و برزیل با ایتالیا دیدار کرد.
 
تیم‌ های برزیل، ایران، روسیه، فرانسه و لهستان به همراه آمریکا( میزبان مرحله نهایی)، 6 تیم حاضر در فینال این دوره خواهند بود که از  ۱۹ تا ۲۳ تیر در شیکاگو برگزار می شود.
 
تیم های ایران، برزیل، فرانسه، روسیه و لهستان مجوز حضور در مرحله نهایی را کسب کردند و تیم آمریکا نیز به عنوان میزبان در این مرحله حضور خواهد داشت.
 
دور مقدماتی لیگ ملت‌های والیبال 2019 تا پایان امشب به پایان می‌رسد و همه 16 تیم حاضر در سطح یک آخرین بازی خود را برگزار خواهند کرد.
ایران در رده دوم و پایان مرحله مقدماتی لیگ ملت ها
تیم‌های ملی والیبال ایران و آمریکا تاکنون 16 بار در طول تاریخ به مصاف هم رفتند که سهم ایران فقط 5 پیروزی بوده است. آخرین برد شاگردان کولاکوویچ برابر آمریکا در جام قهرمانان 2017 بود که ایران بازی2 بر صفر باخته را 3 بر 2 برد. البته سال گذشته ایران 2 بار در لیگ ملت ها و مسابقات قهرمانی جهان نتیجه را به حریفش واگذار کرد.
 
جدول رده بندی مرحله مقدماتی پس از آخرین دیدار ایران
ایران در رده دوم و پایان مرحله مقدماتی لیگ ملت ها
مسابقات مرحله نهایی به میزبانی شهر شیکاگو از 19 تا 23 تیرماه برگزار می شود. 
دانلود
 

نظر شما