شناسهٔ خبر: 33785387 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

ایران صفر- امریکا ۳ ، هفته پنجم لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹

دیدار به شیکاگو

تیم ملی والیبال ایران در آخرین بازی خود از هفته پنجم لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹ به مصاف تیم ملی آمریکا رفت و با نتیجه سه بر صفر نتیجه را واگذار کرد. این بازی در حالی از ساعت ۱۸:۳۰ به وقت ایران برگزار شد که ایران با ترکیب ذخیره خود پا به میدان گذاشته بود با نتیجه (۲۵-۲۷، ۲۵-۲۱ و ۲۵-۱۹) نتیجه را واگذار کرد تا برای انتقام چشم انتظار دیدار در شیکاگو باشد.

صاحب‌خبر -
سرویس ورزشی جوان آنلاین – وحید صابری: ترکیب ابتدایی تیم ملی ایران در این مسابقه را سعید معروف، میلاد عبادی‌پور، فرهاد قائمی، محمدرضا حضرت‌پور (لیبرو)، مسعود غلامی، علی‌اصغر مجرد و پوریا یلی تشکیل دادند.

ست اول: ۲۵ - ۲۷ آمریکا
در ست اول هر دو تیم بازی را پایاپای پیش بردند تا اینکه با سرویس خوب قائمی وقت استراحت فنی اول هم ۸ بر ۷ به سود ایران رقم خورد. در ادامه هر چند روند برتری ایران ادامه داشت، اما در وقت فنی دوم ایران فقط یک امتیاز از حریف پیش بود و تابلوی نتایج ۱۶ بر ۱۵ به سود ایران را نشان می‌داد. با ورود مجدد دو تیم به زمین با درخشش میلاد عبادی‌پور در دریافت‌های اول و زدن آبشار، ایران توانست ۱۹ - ۱۷ از آمریکا پیش بیافتد تا نلسون رابرت برای این تیم درخواست وقت استراحت کند. سرویس‌های خوب بازیکنان آمریکا باعث شد تا هر دو تیم در عدد ۲۵ به تساوی برسند، اما در نهایت با اشتباه فردی بازیکنان جوان ما امریکا ست اول را ۲۷ بر ۲۵ به سود خود به اتمام برساند.
 
دیدار به شیکاگو
ست دوم: ۲۱ - ۲۵ آمریکا
ست دوم را ایران با همان ترکیب اولیه وارد زمین شد ودر همان ابتدا ۲ امتیاز در همان ابتدا پیش بیفتد. با عملکرد خوب در دفاع روی تور و دریافت عقب زمین ایران باعث شد تا ایران ۸ بر ۵ از حریف خود پیش بیفتد. با ورود دو تیم به زمین آمریکا عملکرد بهتری در زدن سرویس داشت و با درخشش پچ، گرت و هوهمان نتیجه را ۱۶ بر ۱۵ به سود امریکا کرد. در ادامه شفیعی در خط سرویس قرار گرفت و بازی را به تساوی ۲۱کشاند. اما با اشتباه یلی در زدن آبشار، آمریکا دو امتیاز دفاع را کسب کرد تا ۲۳ - ۲۱ از ایران پیش و در نهایت این ست ۲۵ - ۲۱ به سود امریکا پایان یافت.

ست سوم: ۱۹ - ۲۵ آمریکا
در ست سوم کولاکوویچ سعید معروف را از زمین بیرون برد، مشخص بود حضور معروف با توجه به ناهماهنگی‌هایی که بین او و دیگر بازیکنان ذخیره وجود دارد به صلاح تیم نیست پس کریمی را جایگزین او کرد. هر دو تیم در عدد ۵ تساوی بودند. دو تیم تیم تا اواسط این ست هم پایاپای پیش رفت و حتی وقت استراحت فنی دوم با حساب ۱۶ بر ۱۵ به سود ایران رقم خورد. در ادامه، اما بازهم سرویس‌های خوب آمریکایی‌ها دریافت ایران را دچار مشکل کرد و این تیم توانست ست سوم را هم با حساب ۲۵ بر ۲۰ به سود خود به پایان برساند.
 
***

با این نتیجه، سومین شکست ایران در مرحله مقدماتی رقابت های لیگ ملت ها ثبت شد و تیم کشورمان با ۱۲ پیروزی و ۳۶ امتیاز در جایگاه دوم رده بندی پس از تیم برزیل به کار خود پایان داد. ملی پوشان ایران به همراه تیم های برزیل، آمریکا، لهستان، فرانسه و روسیه شش تیم راه یافته به مرحله نهایی مسابقات هستند که از ۱۹ تا ۲۳ به میزبانی شیکاگو با هم به رقابت خواهند پرداخت.

ایران، ایتالیا، چین، آلمان، برزیل، آرژانتین، ژاپن، کانادا، لهستان، روسیه، پرتغال، استرالیا، فرانسه، صربستان، بلغارستان و آمریکا ۱۶ تیم حاضر در رقابت‌ها هستند که تیم‌های ایران، لهستان، برزیل، آمریکا، روسیه و فرانسه در مرحله نهایی حضور خواهند داشت.

تیم‌های فرانسه، ایران، ایتالیا، آرژانتین، چین، برزیل، روسیه، لهستان، صربستان، آمریکا، آلمان و ژاپن ۱۲ تیم اصلی و ثابت در لیگ ملت‌های والیبال خواهند بود که برای هفت سال در گروه مردان لیگ ملت‌های والیبال حضور خواهند داشت. تیم ملی والیبال ایران در سال ۲۰۱۹ هفتمین حضور خود در لیگ جهانی والیبال را که با نام لیگ ملت‌های والیبال برگزار می‌شود، در حالی تجربه می‌کند که هدایت این تیم را ایگور کولاکوویچ برای سومین سال متوالی بر عهده دارد.

ملی پوشان ایران در شش دوره گذشته این رقابت‌ها با خولیو ولاسکو (۲۰۱۳)، اسلوبودان کواچ (۲۰۱۴ و ۲۰۱۵)، رائول لوزانو (۲۰۱۶) و کولاکوویچ (۲۰۱۸و ۲۰۱۷) به میدان رفتند. بهترین عنوان ایران در این مسابقات با حضور کواچ در سال ۲۰۱۴ بود که ملی پوشان موفق شدند مقام چهارم مسابقات را کسب کنند. سال گذشته نیز تیم ملی با هدایت ایگور در جایگاه دهمی قرار گرفت. تیم‌های والیبال برزیل (با ۹ مدال طلا، ۷ نقره، ۴ برنز)، ایتالیا (با ۸ مدال طلا، ۳ نقره، ۴ برنز) و تیم روسیه (با ۳ مدال طلا، ۵ نقره، ۷ برنز) به ترتیب پرافتخار ترین تیم‌های لیگ جهانی هستند.

نظر شما