شناسهٔ خبر: 33777153 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان:

۴۳۰۰ خوزستانی متقاضی حج واکسینه شدند

خدادادی، از واکسینه شدن چهار هزار و ۳۰۰ خوزستانی متقاضی حج توسط واحد واکسیناسیون هلال استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

«علی خدادادی»، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، اظهار کرد: طی یک ماه گذشته چهار هزار و 300 خوزستانی متقاضی حج با مراجعه به واحد واکسیناسیون این جمعیت واکسن مننژیت را تزریق کردند.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان، تصریح کرد: واکسیناسیون حجاج به عنوان یکی از پیش نیازهای سفر حج محسوب می شود و بسیاری ضروری است.

 

وی اضافه کرد: هر ساله با نزدیک شدن به زمان به موسم حج و تشرف حجاج به مکه و مدینه حجاج می بایست قبل از هر اقدامی برای اعزام و به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری واکسن مننژیت را دریافت کنند.

 

وی با اشاره به اینکه دریافت و تزریق واکسن مننژیت برای حجاج جهت تشرف به حج اجباری است، عنوان کرد: تزریق این واکسن برای حفظ سلامتی و پیشگیری از شیوع بیمارهای عفونی ضروری است.

 

خدادادی، خاطر نشان کرد: با توجه به قرار داشتن عربستان روی کمربند مننژیت و ازدحام جمعیت در زمان تجمع حجاج احتمال انتقال بیماری های مسری از جمله مننژیت وجود دارد.

 

وی افزود: کارت زرد برای حجاج برای واکسیناسیون هنگام ورود به عربستان اجباری است و متقاضیان حج هنگام سفر به عربستان و ورود به فرودگاه های این کشور باید کارت زرد را به همراه داشته باشند تا بتوانند وارد سرزمین وحی شوند.

 

نظر شما