شناسهٔ خبر: 33771570 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

ترامپ و کیم در مرز دو کره دیدار کردند؛ سومین دیدار در دو سال گذشته / ترامپ به اولین رئیس‌جمهور آمریکا تبدیل شد که وارد خاک کره شمالی می‌شود/ ترامپ پس از دیدار با «کیم جونگ اون»: تحریم‌ها علیه کره‌شمالی باقی می‌ماند

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا دقایقی پیش در منطقه غیرنظامی دو کره موسوم به «دی ام زد» واقع در نقطه صفر مرزی، با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی دیدار کرد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا دقایقی پیش در منطقه غیرنظامی دو کره موسوم به «دی ام زد» واقع در نقطه صفر مرزی، با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی دیدار کرد.

به گزارش «انتخاب»، احتمال اینکه این دیدار به صورت سه جانبه و با حضور «مون جائه این» رییس جمهوری کره جنوبی برگزار شود هم وجود دارد.

ترامپ امروز در سئول و در جمع خبرنگاران گفت که کیم هم برای دیدار با وی اظهار تمایل کرده است اما مسایل امنیتی و پشتیبانی اجازه نخواهد داد تا دیداری طولانی داشته باشند بلکه آنها فقط دیداری کوتاه خواهند داشت.

ترامپ نخستین رییس جمهوری آمریکا است که وارد خاک کره شمالی می شود.

mp4
<div id="video-display-embed-code"><script type="text/javascript" src="https://www.entekhab.ir/fa/news/play/embed/486202/681658?width=400&height=300"></script></div>

تکمیلی///

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، پس از دیداری پنجاه دقیقه ای با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، گفت که دو طرف درباره از سرگیری مذاکرات کاری با هم توافق کردند.

سرپرستی گروه مذاکره کننده را استفن بیگون برعهده خواهد داشت که هم اکنون مسئول مذاکره با کره شمالی است.

هنوز مشخص نیست که گروه مذاکره کننده کره شمالی همان تیم قبلی باشد.

آقای ترامپ روز یکشنبه نهم تیرماه پس از این دیدار به خبرنگاران گفت که دو طرف درباره از سرگیری دیدارهای کاری توافق کردند و ابراز امیدواری کرد که اعضای تیم کره‌ای همچنان زنده باشند.

وی اشاره کرد که دستکم یک نفر از اعضای این تیم زنده است، ولی به نام او اشاره نکرد.

رئیس‌جمهوری آمریکا اظهار داشت: «فکر می‌کنم آنها زنده باشند. می‌توانم بگویم که نفر اصلی زنده است. امیدوارم بقیه هم زنده باشند».

ترامپ با وجود مثبت و تاریخی توصیف کردن دیدار با کیم، در جمع خبرنگاران گفت: «تحریم‌ها باقی می‌ماند».

این درحالی است که او اذعان داشت موشک‌هایی که کره‌شمالی اخیراً مورد آزمایش قرار داد «بالستیک نبوده و از آن کوچک‌هایش بودند و چنین آزمایش‌هایی را عملاً همه کشورها انجام می‌دهند».

ترامپ پیش از انجام گفت‌وگوی سوم با کیم، در حالی که از مرز بین دو کره عبور می‌کرد گفت: «می‌خواهم بگویم این افتخاری است که نصیب من شد. عبور از این خط افتخار بزرگی است، پیشرفت بزرگی است، دوستی بزرگی ایجاد شده است».

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما