شناسهٔ خبر: 33762809 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

انتخاب نهايي هيئت مديره و مديرعامل

گابريل کالدرون، سرمربي پرسپوليس مي شود

صاحب‌خبر -

از ميان تمام نام‌هايي که طي روزهاي اخير درباره گزينه حضور روي نيمکت پرسپوليس ياد شده است، در نهايت به نظر مي‌رسد مديران سرخ روي حضور گابريل کالدرون به نتيجه و جمع بندي لازم دست يافته‌اند و به زودي او را به عنوان سرمربي در فصل آينده اعلام خواهند کرد.

مديران پرسپوليس که طي روزهاي اخير با گزينه‌هايي همچون چاچيچ، کاررا، ليمونس، الکس نوري و ... به مذاکره پرداخته و رزومه آنها را مورد بررسي قرار داده بودند، اکنون براي حضور گابريل کالدرون به عنوان سرمربي آينده اين تيم به تفاهم رسيده‌اند.

گابريل کالدرون که سال‌ها سابقه حضور در فوتبال آسيا را در کارنامه دارد و موفق به دستيابي به عناوين مختلفي خصوصا در ليگ عربستان و همچنين ليگ قهرمانان آسيا شده، البته کار دشواري در نيمکت پرسپوليس خواهد داشت که پيش از اين برانکو ايوانکوويچ را در اختيار داشت و اين مربي کروات موفق به قرار دادن ميراث بزرگي از افتخارات شده بود.

اين مربي آرژانتيني 59 ساله با علاقه ويژه به بازي تهاجمي و سابقه حضور چند ساله در منطقه آسيا، يک گزينه مطلوب در حال حاضر براي پرسپوليس به نظر مي‌رسد که مديران تيم به دنبال کاهش مبلغ درخواستي او هستند تا زمينه عقد قرارداد را فراهم آورند.

اين مربي جذاب آرژانتيني در دوره محمد رويانيان به پرسپوليس معرفي شده بود که البته سردار روياپرداز سرخ‌ها در آن مقطع در نهايت به مانوئل ژوزه رضايت داد.

کالدرون همانند برانکو ايوانکوويچ سابقه حضور در ليگ عربستان را در کارنامه دارد و روي نيمکت تيم‌هاي مطرح الهلال و الاتحاد اين کشور حضور يافته و البته هشت سال قبل‌تر از برانکو موفق به حضور در فينال ليگ قهرمانان آسيا شده که آنجا او نيز به مقام نائب قهرماني رضايت داده است. با اين حال دو سابقه قهرماني در ليگ عربستان و يک قهرماني جام حذفي به نام خود ثبت کرده است. هرچند طي هفت سال اخير اما با انتخاب‌هاي خود به نتيجه مدنظر دست نيافته و با ناکامي بن ياس امارات، الوصل و قطر را ترک کرده است.

دوران مربيگري او با حضور روي نيمکت کانن آغاز شد و سه فصل در اين تيم به فعاليت پرداخت و بعد از آن راهي لوزان اسپورت شد. در سال 2003 اولين حضور خود در فوتبال آسيا را با قبول نيمکت عربستان برعهده گرفت که با صدرنشيني اين تيم در رقابت براي حضور در جام جهاني همراه بود.

بعد از عربستان او راهي عمان شد و هدايت اين تيم را عهده‌دار شد که با حذف در مرحله گروهي پايان خوبي با آنها نداشت. اما الاتحاد عربستان بلافاصله به سراغ اين مربي رفت و ثمره آن را با قهرماني در همان فصل ابتدايي ديد. آنها فصل بعدي در ليگ قهرمانان آسيا يک شگفتي بزرگ رقم زدند و به فينال راه يافتند و اما به نائب قهرماني رضايت دادند.

او در فصل بعدي اما به توفيقي با الاتحاد دست نيافت و قهرماني را به الهلال واگذار کرد اما الهلالي‌ها که سرمربي خود را از دست داده بودند (اريک گرتس راهي تيم ملي مراکش شده بود) او را به خدمت گرفتند و بار ديگر به قهرماني دست يافتند. آنها با اين مربي به قهرماني جام وليعهد عربستان نيز دست يافتند اما پايان فصل اقدام به تغيير نيمکت خود کردند و پايان کالدرون و الهلال را رقم زدند. کالدرون سرمربي بن ياس شد و در اقدامي جالب توجه ضمن خروج اين تيم از منطقه سقوط آنها را به فينال جام حذفي امارات نيز رساند اما بعد از آن تصميم گرفت بار ديگر هدايت تيم ملي را برعهده بگيرد و اينبار روي نيمکت بحرين حاضر شد، انتخابي که البته در نهايت به جدايي او انجاميد چرا که مرد آرژانتيني بر سر قرارداد اختلاف نظري جدي با کارفرماي بحريني داشت.

دوران تيره کالدرون از انتخاب بحرين شروع شد و بعد از آن با حضور روي نيمکت بتيس اسپانيا، الوصل و قطر اس سي نيز به نتيجه دست نيافته است. او بعد از شکست سنگين 5 بر صفر مقابل رئال مادريد از بتيس برکنار شد. او البته زماني که الوصل را در اختيار گرفت موفق شد آنها را از رتبه سيزدهم جدول به ششم برساند اما با انتخاب قطر اس سي به دليل پيشنهاد مالي بالايي که داده بودند يک ناکامي ديگر به کارنامه خود اضافه کرده بود و با رکورد هفت شکست در 9 بازي ابتدايي از کار برکنار شد.

مرد آرژانتيني اما مغرور که حضورش در فوتبال آسيا را با هدايت عربستان آغاز کرده بود موفق شد آنها را بعد از 12 سال به جام جهاني برساند، آنهم در شرايطي که در هيچ کدام از ديدارهاي انتخابي با شکست همراه نشد. او البته بعد از آن توسط فدراسيون عربستان بعد از شکست برابر عراق در مسابقات آسيايي از کار اخراج شد تا روياي حضور روي نيمکت اين در جام جهاني نصيب او نشود.

او اکنون در صورت حضور روي نيمکت پرسپوليس بايد روياهاي بزرگتري را در سر بپروراند، خصوصا اينکه هواداران ناراضي اين تيم بابت جدايي برانکو ايوانکوويچ به دنبال اين خواهند بود تا افتخارات بيشتري را کسب کنند.

نظر شما