شناسهٔ خبر: 33733107 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

جانشین قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

انقلاب اسلامی ایران معادلات و تفکرات مادی غرب و استکبار را برهم زد

جانشین قرارگاه ثارالله سپاه گفت: انقلاب اسلامی ایران علی‌رغم افکار باطل دشمنان برای نابودی نظام مقدس جمهوری اسلامی، معادلات و تفکرات مادی غرب و استکبار را برهم زد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان مرکزی، سردار محمد کوثری دقایقی پیش در اجلاسیه 1200 شهید فرهنگی و دانش‌آموز استان مرکزی که در مصلی بیت‌المقدس اراک درحال برگزاری است با اشاره به تاسی شهدا از امام خمینی(ره) اظهار داشت: در اصل شهدای ما به تاسی از ولی امر خود یعنی حضرت امام(ره) و بعد هم مقام معظم رهبری در مقابل تمام دشمنان قسم‌خورده، لبیک گفتند و در صحنه نبرد حضور پیدا کردند.

وی افزود:  آنچنان که اگر در روز عاشورای سال 61 هجری قمری حداکثر 72 نفر اباعبدالله‌الحسین(ع) را یاری کردند، در اینجا باید بگوییم همه لحظه‌شماری می کردند و برای رفتن و پر کردن جبهه حق در مقابل تمام باطل در جهان، از هم سبقت می‌گرفتند.

جانشین قرارگاه ثارالله سپاه تصریح کرد: لبیک گفتن به خواسته حضرت امام(ره) و پیروی از راه امام(ره) و مقام معظم رهبری در جهت بسط و گسترش حکومت اسلامی که فضا و جهان را برای ظهور صاحب اصلی این انقلاب یعنی آقا امام زمان(عج) آماده کنند، بوده است.

کوثری با بیان اینکه، جملات و تاکیدات حضرت امام(ره) برخاسته از کلام خداوند و ائمه معصومین بود، اظهار داشت: بسیاری وانمود می‌کردند که تشکیل حکومت اسلامی شدنی نیست اما با حرکت در مسیر کلام وحی و تحت لوای رهبری بنیادنگذار کبیر انقلاب و مجاهدت و از خودگذشتگی رزمندگان اسلام این مهم محقق شد.

وی ادامه داد: امام علی(ع) در راستای برپایی حکومت خود (‌حکومت عدل الهی) عدالت، امنیت، رفاهت و تعلیم و تعلم را بعنوان 4 محور اصلی سرلوحه کار قرار دادند. بنابراین اگر امروز به همت آموزش و پرورش و سایر مسئولین امر شاهد برگزاری این  اجلاسیه که جزوی از برنامه های کنگره بزرگ شهدای استان مرکزی است، الگوی آن 14 قرن قبل توسط امام علی(ع) برای ما بیان شده است.

جانشین قرارگاه ثارالله سپاه عنوان کرد: تعلیم و تعلم، یاد گرفتن و یاد دادن همان چیزی بود که امام علی(ع) 14 قرن پیش مطرح کردند و اینجاست که می‌بینیم 14 قرن بعد از امام علی(ع) هم اینچنین است، امام خمینی(ره) هم در همان راستا اقدام به تشکیل حکومت اسلامی می کنند، بنابراین می‌بینیم که یکی از مسائل خاص و تاکیدات آن حضرت براساس کسب علم است.

کوثری افزود: در پاسخ به دشمنان ما که تصور می کردند انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی مانند نظام مادیات دیگر که در جهان رخ داد و چند روز و چند سالی مطرح شدند و بعد از بین رفتند، از بین رفتنی است، باید گفت که ریشه تعلیم و تعلم اسلامی که مبنای کار نظام مقدس جمهوی اسلامی می باشد، در 14 قرن پیش مطرح شده است؛  لذا زمانی که  دشمنان قسم‌خورده ‌که با تمام امکانات و تجهیزات بر ما تاختند، با شکست مواجه شده و به ناکامی رسیدند.

وی تصریح کرد: تنها کشوری که در دوران 8 سال دفاع مقدس با ما همراه بود فقط و فقط کشور سوریه بود و همه آنها با یکدیگر متحد شدند تا بتوانند نظام نوپای جمهوری اسلامی را از بیخ و بن برکنند و چیزی از آن باقی نگذراند، اما با وقوع جنگ تحمیلی، از همه اقشار به‌ویژه آموزش و پرورش به امام(ره) لبیک می‌گویند و  آنچنان معلمان، مدیران و دانش‌آموزان حرکت می‌کنند و با اخلاص و صداقت خود در میدان نبرد با دشمن حضور پیدا می‌کنند که سبب شگفتی دشمنان می‌شوند.

کوثری با اشاره به بی‌کفایتی سردمداران ایران قبل از پیروزی انقلاب گفت: با مرور 200 ساله گذشته پیش از پیروزی انقلاب، می‌بینیم که در زمان قاجار به علت بی‌کفایتی سردمداران قاجار، 17 شهر شمال ایران به بیگانگان داده شد و خم به ابرو نیاوردند، در زمان پهلوی هم شاهد هستیم که بحرین در سال 1336 بعنوان چهاردهمین استان ایران در مجلس شورای ملی وقت تصویب شد اما در اثربی کفایتی حکومت پهلوی، بنا بر تصمیم گیری انگلیسی ها، بی هیچ مقاومتی از ایران جدا می شود و به آن افتخار هم می کردند.

وی افزود: اما در نظام جمهوری اسلامی همه دشمنان دو ابر قدرت، ازمان ملل و صهیونیست و ... هم پیمان شدند و در یک جبهه قرار گرفتند تا مقاومت مردم ایران اسلامی را در هم شکنند اما حضرت امام (ره) آنچنان با صلابت، ایستاد و در مقابل فشارهای آن ها کوتاه نیامد.

کوثری بیان داشت: این تفکر  و شجاعت برخواسته از این بود که امام (ره) باور داشت و یقین داشت که خداوند یار و یاور ما است و اگر در مسیر خدا خالصانه قدم برداریم ، پشتیبان و حامی ما خواهد بود.

جانشین قرارگاه ثارالله سپاه افزود: ما در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح، تجهیزات و امکاناتی نداشتیم اما تحت هدایت رهبری بودیم که تمام قلب و روح او خدایی بود و رزمندگانی داشتیم که همه وجود خود را برای خدا گذاشتند.

وی افزود: آموزش و پرورش در همان مقطع از زمان در اوج دفاع مقدس، رسالت خطیر خود را فراموش نکرد و برای اینکه رزمندگان عزیز ما که عمدتا از میان دانش آموزان و معلمان بودند از مسیر تعلیم و تربیت عقب نیوفتند، در ستاد پشتیبانی جنگ، تصمیم گرفته شد مجتمع فرهنگی رزمندگان در تمام جبهه ها و یگان ها تشکیل شود،لذا شاهد بودیم که  در مقاطع برگزاری عملیات  و درگیری با دشمن، کلاس ها تعطیل بود اما در زمان آرامش و مقاطعی که آتش کمتر بود، در اردوگاه ها و پایگاه ها و حتی در پشت خاکریز، معلم برای همان دانش آموزانی که به عنوان رزمنده به جبهه آمده بودند کلاس درس برگزار می کرد.

نظر شما