شناسهٔ خبر: 33730236 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

پیام شهدا؛ پیام عزت، ایستادگی و مقاومت است

رئیس قوه قضائیه در مراسم تشییع پیکر مطهر 150 شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس: شهدای عالیقدر ما پیام دارند و پیام شهدا، پیام عزت، ایستادگی و مقاومت، احساس مسئولیت، پیام اطاعت از فرامین رهبری، امر به معروف و نهی از بدی ها، زشتی ها و پلشتی هاست.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، حجت الاسلام والمسلمين سيد ابراهيم رئيسي در مراسم تشييع پيكرهاي پاك 150 شهيد تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس گفت: شهدا به ما سيره ايستادگي و مقاومت را آموختند و آنچه امروز داريم در بستر راهبرد مذاكره و راهبرد تسليم به دست نيامده است بلكه اقتداري كه  نصيب اين ملت شده در راهبرد مقاومت اتفاق افتاده است، راهبردي كه مقام معظم رهبري بر آن تاكيد داشتند و بارها فرمودند" بدانيد اگر ايستادگي كنيم دشمن عقب نشيني مي كند، بدانيد هرگاه مقاومت كرديم دشمن عقب نشيني مي كند".
وي تصريح كرد: برخي هم طور ديگري قلم زدند، ادبيات ديگري به كار بردند و حرف هاي ديگري بر زبان جاري كردند اما بارها حضرت آقا فرمودند آن دست مباركي كه بر روي ماشه رفت تا پهپاد امريكايي را ساقط كند، اثبات كرد كه نظام جمهوري اسلامي در مقاومت خود هيچ ترديدي ندارد و در ايستادگي مقابل دشمن ترديدي ندارد و در دل هم  راه نمي دهد. آمريكا را دشمن اصلي مي شناسد و در مقابل رژيم صهيونيستي با همه توان مي ايستد و با آمادگي كامل قدرت دارد تا آنها را از ورود به ميدان پشيمان كند.
حجت الاسلام والمسلمين رئيسي گفت: هم به خود به عنوان يك طلبه و يك سرباز اين نظام و هم به همه مسئولين و دست اندركاران مي گويم پيش از همه كارها نگاه كنيم به فلسفه شهادت شهيدان ، به وصيتنامه بلند شهيدان. شهيدان گفتند و نوشتند "مردم بدانيد ما به امر ولي فقيه زمان رفتيم، مردم نگذاريد ارزش ها در اين كشور و در اين نظام تنها بماند، مردم بدانيد بايد در مقابل دشمنان با همه وجود ايستادگي كرد تا علم دين و ارزش هاي ديني برپا بماند" اين پيام ها وجه مشترك وصيت نامه همه شهداست.
وي افزود: شهداي عاليقدر ما پيام دادند و سخن دارند،  بايد گوشهاي ما شنوا باشد پيام انها مايه عزت،  اقتدار ، ايستادگي و مقاومت، احساس مسئوليت، پيام امر به معروف و نهي از زشتي ها و پلشتي هاست، پيام اطاعت از فرامين رهبري است پيام ذلت نپذيرفتن در هر شرايطي است و عزيز بودن در همه مراحل.
حجت الاسلام والمسلمين رئيسي افزود: شهدا پيام دادند اما گوش شنوا ميخواهد و اميدواريم خداوند به همه ما براي شنيدن پيام روشن شهيدان، سخن ها و پيام هاي انسان ساز شهيدان، پيامهاي رقم زننده سعادت دنيا و آخرت شهيدان ، كرامت دهد.
وي گفت: همه بدانيم خدا از خون شهيدان نمي گذرد،  چون خون شهيدان متصل به ثارالله است و خدا از خون امام حسين (ع) نمي گذرد و خونخواه حضرت امام حسين(ع)  خداست، خدا از خون  حضرت علي اصغر(ع) نمي گذرد، از خون حضرت  قاسم بن الحسن نميگذرد و از خون حبيب بن مظاهر(س) نخواهد گذشت.
رئيس قوه قضاييه افزود: اين خون ها در كشور ما در جبهه هاي جنوب و غرب كشور ما متصل شده به ثارالله  و چون متصل به عاشورا شد اين جريان امتداد عاشوراي حسيني است و خدا از اين خون شهدا نخواهد گذشت، بدانيد و بدانيم شايد باطل جولاني داشته باشد اما در عالم ماندگاري ندارد، ثبات ندارد، ايستادگي و ماندگاري ندارد؛ چون ماندگاري در مسير حق است.
حجت الاسلام والمسلمين رئيسي گفت: اين يك درس براي همه ما و همه دست اندركاران براي همه عصرها و همه نسل ها و روزها ، مجلس ها ، دولت ها، دستگاه قضايي، ادارات و سازمانهاست كه يك نفر  مي ايد  و يك نفر مي رود، اما بدانيم  اين كشور و اين درخت پرثمر انقلاب اسلامي از خون شهيدان است، شهيدان اين درخت تنومند را آبياري كردند و كساني كه در اين كشور ناخالصي داشته باشند نه فكرشان و نه عملشان ماندگاري نخواهد داشت.
وي تصريح كرد: ترديد ندارم كه  آينده كشور بسيار درخشان است به دليل اينكه در محضر شهدا قرار داريم،خون مطهر اينها آنچنان اين انقلاب، نظام و كشور را تضمين كرده است كه يقين داشته باشيد آينده بسيار روشن و اميدبخش است. آينده از آن متقين و صالحين است نه از آن پولداران ، رابطه بازان و قدرت هاي استكباري.  قرآن هم به ما نويد داده است كه مفسدان در آينده هيچ جايي نخواهند داشت.

نظر شما