شناسهٔ خبر: 33727284 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

شناسایی 14 درصد افراد دارای فشار خون بالا در بستک

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بستک از شناسایی 14.2 درصد افراد دارای فشار خون بالا در این شهرستان خبر داد و گفت: جهت اجرای این طرح ملی خانواده ها بیشتر مشارکت کنند.

صاحب‌خبر -

فروغ خردمند صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در بستک اظهار داشت: یکی از مهمترین نمادهای پیشرفت هر کشوری بهبود شاخص مربوط به سلامت است و در بهترین و منطقی‌ترین راه‌های ارتقای سطح سلامت پیشگیری از بیماری است و پیشگیری در سه سطح تعریف می شود که موثر ترین و کم هزینه ترین پیشگیری در سطح اول است که با داشتن سبک زندگی سالم، تغذیه مناسب و ورزش، آرامش فکری، دوری از استرس به دست می‌آید.

وی با اشاره به اینکه  فشار خون با این که در دسته اول پیشگیری اهمیت می‌یابد و روش‌های سالم زندگی تا حد زیادی از بروز آن پیشگیری می‌کند افزود: فشار خون بالا به عنوان بیماری خاموش در جامعه گسترش و به عنوان ام الامراض مطرح است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بستک بیان کرد: فشار خون عاملی برای بسیاری از بیماری‌های خطرناک و تهدید کننده سلامت مردم است، از جمله بیماری‌های قلبی، سکته قلبی و سکته مغزی، نارسایی کلیوی و ...و معلولیت‌ها ایجاد می‌کند که هزینه سنگین بر دوش بیماران جامعه و خانواده تامین می‌کند.

خردمند عنوان کرد: وزارت بهداشت با هدف افزایش شناسایی و کنترل بیماری فشارخون بالا اقدام به برگزاری بسیج ملی کنترل فشار خون بالا کرده است که این برنامه گروه هدف کلی افراد ۳۰ سال و بالاتر ایرانی و غیر ایرانی ساکن در کشور و  بیماران کلیوی و زنان باردار در هر گروه سنی خواهد بود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بستک با بیان اینکه مردم و خانواده و افراد بالای 30 مشارکت بیشتری با شبکه بهداشت و درمان داشته بانشد گفت: هنوز 50 درصد بیماران دارای فشار خون بالا شناسایی نشده‌اند.

خردمند تاکید کرد : جمعیت بالای 30 سال شهرستان بستک بیش از 34 هزار نفر هستند که تعداد 4838 نفر بیماران دارای فشارخون هستند.

وی اظهار امیدواری کرد: با اطلاع رسانی که از سوی شبکه بهداشت از طرق مختلف صورت گرفته است مردم به خصوص زنان بادار ، بیماران کلیوی و افراد بالای 30 سالا در این طرح مشارکت فعال داشته باشند . وی همچنین آمار جمعیت زنان باردار شهرستان را  909 نفر و بیماران کلیوی در سطح شهرستان بستک را 66 نفر عنوان کرد .

گفتنی است، این برنامه از سوی شبکه بهداشت و درمان شهرستان‌ها در کل استان و کشور تا 15 تیرماه به صورت رایگان در حال اجرا خواهد بود.

انتهای پیام /88006  

نظر شما