شناسهٔ خبر: 33721575 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

مخالفت شدید سعد حریری نخست وزیر لبنان با طرح معامله قرن

لبنان برای مشارکت در «کارگاه بحرین» که دیروز و امروز در منامه پایتخت بحرین برگزار می شود دعوت شد اما این دعوت را به شدت رد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش جماران به نقل از رویترز، «سعد حریری» نخست‌وزیر لبنان امروز چهارشنبه از اینکه برخی در موضع دولت لبنان در قبال طرح «معامله قرن» شک دارند ابراز تعجب کرد و گفت: دولت لبنان مخالف معامله قرن است و قانونی اساسی ما اجازه اسکان (دائمی آوارگان فلسطینی) را نمی‌دهد.

حریری در پاسخ به پرسش های نمایندگان درباره طرح موسوم به معامله قرن طی جلسه پارلمان گفت: رشد بدهی مسئولیش به گردن مجلس و دولت است و ربطی به مساله اسکان دادن فلسطینی ها در لبنان ندارد.

نخست وزیر لبنان تأکید کرد: موضع من مانند موضع نبیه بری رئیس پارلمان است، لبنان با فلسطینی‌هاست و فلسطین در وجدان تمام لبنانی‌ها و عرب‌ها حاضر است و هیچ کسی در موضع دولت شک ندارد.

«نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان در اولین واکنش رسمی این کشور به اظهارت «جارد کوشنر» داماد و مشاور رئیس جمهور آمریکا درباره طرح 50میلیارد دلاری برای فلسطینی ها، گفت: برخی سکوت رسمی لبنان را به معنای این پیشنهاد مسموم قلمداد نکنند، تأکید می‌کنیم تنها سرمایه‌گذاری که در لبنان جایی ندارد، سرمایه‌گذاری به حساب مسأله فلسطین و حقوق ملت فلسطین است. اگر برخی گمان می‌کنند اشاره به میلیاردها دلار می‌تواند لبنانِ تحت فشار اقتصادی را فریب دهد، در اشتباه هستند.

وی خطاب به کوشنر گفت: لبنانی و لبنانی‌ها به شاهدان دروغین یا شرکای فروش فلسطین با بهای ناچیز نمی‌شوند و مسجدالاقصی و کلیسای «المهد» (واقع در قدس) قبل از اینکه مسأله‌ای جغرافیایی باشد، مسأله‌ای آسمانی است.

بنابراین گزارش، لبنان برای مشارکت در «کارگاه بحرین» که دیروز و امروز در منامه پایتخت بحرین برگزار می شود دعوت شد اما این دعوت را به شدت رد کرد.

 

انتهای پیام

نظر شما