شناسهٔ خبر: 33702973 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

دومین روز نشست منامه همزمان با تشدید اعتراضات

دومین روز نشست بحرین درباره طرح آمریکایی ـ صهیونیستی «معامله قرن» در حالی برگزار می شود که بسیاری از کشورهای منطقه عرصه تجمع گروه های سیاسی و تظاهرات مردمی در مخالفت با این توطئه ضد فلسطینی است.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
هزاران فلسطینی در کرانه باختری و نوار غزه در مخالفت با طرح «معامله قرن» تظاهرات کردند. این تظاهرات با حمله نظامیان صهیونیست مواجه شد. در غزه هم اعتصاب سراسری در اعتراض به نشست بحرین صورت گرفت.
اسماعیل هنیه از سران جنبش حماس با محکوم کردن نشست معامله قرن در منامه گفت: کنفرانس بحرین مرده به دنیا آمده است.
 
هنیه افزود: نشست منامه ترفندی برای اجرای مقاصد آمریکا در به رسمیت شناختن حق رژیم صهیونیستی برای اشغال اراضی کرانه باختری رود اردن است.
 
هنیه تاکید کرد: اتحاد ملت فلسطین، نشست منامه به رهبری آمریکا را شکست خواهد داد.
 
فلسطینی های مقیم هلند هم با برپایی تظاهرات مقابل سفارت آمریکا در لاهه، معامله قرن» و کنفرانس منامه را محکوم کردند.
 
تظاهر کنندگان، پارچه نوشته هایی در دست داشتند که روی آنها  شعارهای «نه به معامله قرن، نه به کارگاه منامه و آری به حقوق مردم فلسطین» نوشته شده بود.
 
فلسطینیان در شهرهای رم و لاتزیوی ایتالیا هم تجمع اعتراضی علیه کنفرانس منامه برگزار کردند.

به دنبال شرکت در کنفرانس ضد فلسطینی منامه، دولت اردن در آستانه استیضاح قرار گرفت. جمعی از نمایندگان مجلس اردن با امضای درخواست استیضاح نخست وزیر این کشور اعلام کردند: دولت، موضع مردم و نمایندگان مجلس را در این خصوص زیرپا گذاشته است.

طراح "معامله قرن"؛ جارد کوشنر داماد ترامپ است. " طرح معامله قرن "علاوه برآنکه به اشغالگری رژیم صهیونیستی خاتمه نمی‌دهد ،  امکان بازگشت فلسطینیان را به سرزمین مادری برای همیشه از میان می‌برد.


نظر شما